Ascendance of a Bookworm Seizoen 3 Aflevering 1 Review: “The Beginning Of Winter”

Het volgende bevat spoilers voor aflevering 1 van Ascendance of a Bookworm seizoen 3, “The Beginning of Winter”, die nu op Crunchyroll wordt gestreamd.

The Slice of Life Isekai-serie De opkomst van een boekenwurm is terug voor zijn derde seizoen. Na per ongeluk te zijn gestorven door te zijn verpletterd door een stapel boeken, wordt Urano Motosu gereïncarneerd als een vijfjarig meisje genaamd Myne dat lijdt aan de Devour, een ziekte die wordt veroorzaakt door een teveel aan mana. Myne is geschokt als ze ontdekt dat de wereld waarin ze is aangekomen heel weinig boeken heeft, omdat ze uiterst zeldzaam zijn en alleen beschikbaar zijn voor de rijken en de adel. Nadat ze tevergeefs naar boeken heeft gezocht, besluit Myne in plaats daarvan haar eigen boeken te maken.

Myne’s inspanningen leiden er uiteindelijk toe dat ze het pad kruist met koopman Benno, die geïnteresseerd is in haar ongebruikelijke kennis van verschillende uitvindingen en recepten. Haar ziekte bedreigt echter opnieuw haar leven en om het te redden wordt ze lid van de kerk waar ze haar overtollige mana kan gebruiken. Terwijl de verschillende worstelingen van Mynes zich blijven opstapelen, blijft ze moedwillig vasthouden aan haar verlangen om betaalbare boeken voor het publiek te maken.

GERELATEERD: Langverwachte anime-sequels komen eraan in 2022

Nu de winter eraan komt, heeft Myne het bevel gekregen om in de kathedraal te blijven om te voorkomen dat ze niet naar de kerk kan komen wanneer dat nodig is. Haar voorbereidingen vereisen dat ze veel kledingstukken naait. Om de materialen te betalen, stemt Myne ermee in om Benno toe te staan ​​haar nieuw gemaakte boeken te verkopen. Terwijl Myne en Benno het nodige papierwerk doen, ontmoeten ze Johann, een jonge smid die wil dat Myne zijn beschermheer wordt nu hij bijna volwassen is. Omdat ze wil dat Johann metalen letters maakt om haar boeken massaal te produceren, stemt Myne ermee in om zijn beschermheer te worden, met Benno als mede-ondertekenaar.

Naarmate de tijd verstrijkt en Myne’s voorbereidingen voor haar winterverblijf doorgaan, beginnen haar boeken te verkopen onder de rijken van de stad. Ze trekken de aandacht van het Inktgilde, die nieuwsgierig is naar de inkt die is gebruikt om deze boeken te maken. Benno adviseert Myne om de methode voor het maken van inkt te verkopen om problemen te voorkomen, en Myne gaat akkoord. De meester van het inktgilde wil echter meer dan dat en probeert Lutz te ontvoeren. Gelukkig weet hij te ontsnappen, maar aangezien er duidelijk problemen op stapel staan, zegt Benno tegen Myne dat ze eerder in de kathedraal moet blijven dan gepland. Aan het einde van de aflevering ontmoet de meester van het Inktgilde een mysterieuze man die hem betaalt om een ​​onuitgesproken plicht uit te voeren.

De eerste aflevering van seizoen 3 gaat verder waar het vorige seizoen was geëindigd, waarbij Myne zich bleef aanpassen aan het leven als priesteres terwijl ze werkte aan haar doel om massaal boeken voor het publiek te produceren. In deze aflevering neemt ze de beslissing om haar eerste zelfgemaakte boek te verkopen, en hoewel haar boeken voor de meeste mensen nog steeds te duur zijn, is het een stap in de richting van haar droom. Als Johann in staat is om de metalen letters te maken die ze wil, zou ze in staat moeten zijn om de arbeids- en productiekosten aanzienlijk te verlagen.

Deze aflevering markeert ook het begin van Myne’s winterverblijf in de kathedraal. Myne’s winterverblijf was een verontrustend probleem in seizoen twee, omdat het betekende dat ze haar familie niet zo vaak kon zien, iets wat ze heeft geaccepteerd, maar waar ze emotioneel nog steeds mee worstelt. Hoewel Myne veel vrienden en bondgenoten heeft gemaakt binnen de kerk, is het nog steeds een plaats waar op haar wordt neergekeken door veel van de in het blauw geklede priesters, en de Hogepriester blijft een wrok tegen haar koesteren. Ook Delia, een van Myne’s naaste volgelingen, heeft nog steeds contact met de Hogepriester, maar alleen omdat het anders haar positie in de Kerk zou bemoeilijken. Hoewel de kathedraal bedoeld is als een veilige plek voor Myne, heeft het zijn eigen problemen voor Myne.

GERELATEERD: Shikimori is niet alleen een schatje – eerste indrukken

Ten slotte zorgt de introductie van de Ink Guild als een nieuwe antagonistische kracht voor veel intriges in seizoen drie. Ze hebben al laten zien hoe gevaarlijk ze kunnen zijn door Lutz te ontvoeren, maar niemand weet hoe ver ze zullen gaan. De meester van het inktgilde zou in bed liggen met duistere mensen, wat blijkt uit zijn mysterieuze ontmoeting met een onbekende. De doelen van deze persoon zijn momenteel niet bekend, maar het is zeker dat ze iets met Myne te maken zullen hebben.

De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van De opkomst van een boekenwurm is vrij laag spanning, maar nieuwe conflicten en spanningen beginnen zich te ontwikkelen. Myne zal veel te verwerken krijgen terwijl ze blijft leven als zowel priesteres als bookmaker. Het derde seizoen is goed begonnen en de tweede aflevering kan niet snel genoeg komen.

MEER: Isekai anime om naar te kijken als je van Skeleton Knight In Another World houdt