Een paar koekoeken aflevering 3 recensie

De competitie voor romantische komedie-anime voor dit lente-seizoen van 2022 blijkt behoorlijk zwaar te zijn. Ten eerste, de meest voor de hand liggende concurrenten voor: Een paar koekoeken zijn alleen Komi kan niet communiceren en Shikimori is niet alleen een schatje. Maar naarmate het seizoen vorderde, verschenen er meer uitdagers aan de horizon. Blijkt dat ze van actiegerichte anime houden De opkomst van de schildheld en Spy x familie bouwden ook een behoorlijk solide romance in hun verhaal.

Aan de andere kant, een pure RomCom-anime zoals Een paar koekoeken lijkt moeite te hebben om voet aan de grond te krijgen. Met zijn goede eerste aflevering en flauwe tweede aflevering, Een paar koekoeken heeft een solide reeks nodig als hij wil concurreren. Kan deze derde aflevering die cruciale rol vervullen?

GERELATEERD: Voorvertoning voorjaar 2022: een paar koekoeken

Eerder in A Few Cuckoos

Ondanks hun verzet worden Erika Amano en Nagi Umino verloofd door hun ouders. Dit is eigenlijk best een slimme oplossing, ze worden immers allebei verwisseld bij de geboorte zodat ze door het huwelijk in beide families kunnen blijven.

In de tweede aflevering besloot Erika om Nagi’s nederige verblijfplaats te bezoeken. Als dochter van rijke ouders begrijpt Erika niet veel van het leven van een middenklassegezin als dat van Nagi. Maar ze wil haar biologische ouders echt leren kennen en dichter bij hen komen, dus omarmt ze elke nieuwe ervaring met open hand.

Ik zal nooit van je verliezen!

Aan het einde van aflevering 2 dwingt Erika’s vader haar en Nagi om in hetzelfde huis te wonen. De belangrijkste reden is om ze dichter bij elkaar te brengen. Ze zijn tenslotte nog steeds bezig in de ogen van hun ouders. In het begin hadden ze allebei een hekel aan deze regeling. Door samen te leven konden ze langzaam maar zeker meer tijd samen doorbrengen en elkaar uiteindelijk beter leren kennen.

GERELATEERD: A Couple of Cuckoo’s Episode 1 Review

Ondertussen probeert Nagi op school de eerste plaats te behalen bij het komende examen. De reden is simpelweg dat hij de huidige nummer één student, een meisje genaamd Hiro Segawa, wil verslaan. Hiro is Nagi’s crush, dus hij moet beter zijn dan haar om haar zijn kant op te laten lijken. En voer daarmee de tweede potentiële liefdesbelang in.

Ontwikkeling van de relatie van de hoofdpersonen

Zoals hierboven vermeld, kunnen de twee hoofdpersonen door samen te leven meer tijd samen doorbrengen, waardoor hun interactie exponentieel toeneemt. En hoewel ze eerst allebei apart willen wonen, moet Nagi, die zijn leerboek niet meeneemt, het weekend doorbrengen om Erika te helpen de beste foto’s voor haar sociale media te maken in ruil voor het lenen van haar leerboek.

Aan de andere kant krijgt Erika de Tsundere ook de kans om meer te weten te komen over Nagi’s persoonlijkheid door hem te helpen herstellen van lichte koorts. Ze ontdekt hoe koppig en vastberaden Nagi is, en ze lijkt dat deel van hem te bewonderen. Hoewel het nog steeds een kleine babystap is, is het nog steeds een duidelijke indicatie van vooruitgang in hun relatie, en dat is geweldig nieuws.

Een nadere blik op de tweede liefdesbelang

Hiro Segawa werd eigenlijk aan ons voorgesteld in de eerste aflevering. Maar er was maar één scène aan het einde van de aflevering en die had maar één regel. Deze keer leren we echter meer over haar persoonlijkheid en hoe ze ook door andere personages wordt bekeken.

Het is duidelijk dat Hiro de tweede liefdesbelang in deze serie zal zijn, dus het is leuk om eindelijk eens nader te bekijken hoe ze werkelijk is als persoon. En om eerlijk te zijn, hun niveau van concurrentievermogen, waardoor ze een brief in Nagi’s kluisje steken en het eruit laten zien als een liefdesbrief, is gewoon hilarisch. Het lijkt erop dat we een interessant ondersteunend personage in handen hebben.

Verrassende en verfrissende visuele effecten

Een paar koekoeken heeft een relatief consistente visuele stijl. Het wijkt niet af van hoe een traditionele romcom anime zou moeten worden gepresenteerd. Dit betekent dat de animatie redelijk realistisch is, met weinig tot geen stilistische afwijkingen.

Deze derde aflevering bevat echter enkele verrassende visuele effecten, die worden gebruikt om Erika’s verbeeldingskracht te vertegenwoordigen terwijl ze praat over de wonderen van internet en sociale media. Het is op een heel losse en cartoonachtige manier geanimeerd, totaal anders dan de rest van de serie tot nu toe. Deze eenvoudige en korte visuele stijlvariatie is een verrassende en verfrissende toevoeging aan de anime, en hopelijk kunnen we er in de toekomst meer van zien.

Dit is zeker een van de meest vermakelijke afleveringen van Een paar koekoeken dusver. Het solide verhaal, karakterontwikkeling, relatietraject, af en toe humor en verandering in visuele stijl zijn zeker de hoogtepunten van deze aflevering. Er is hier echt niets om over te klagen. Ik kijk erg uit naar de volgende aflevering.

Meer: A Couple of Cuckoos Episode 2 Review – Ik zal niet met je trouwen