Halo aflevering 9 recensie

De seizoensfinale van nimbus is eindelijk hier en helaas eindigde het eerste seizoen met een klein gejammer in plaats van een knal. Dat betekent niet dat de laatste aflevering van nimbus bood niet veel actie. Er kan zeker worden gesteld dat het meer actie had dan alle voorgaande afleveringen. In feite heeft het deze actie vanaf het begin gelanceerd. Al met al lijkt het erop dat de schrijvers misschien wisten waar ze heen gingen met de negende aflevering van het seizoen, maar niet echt een manier konden vinden om daar te komen. Nog verontrustender is dat het lijkt alsof de show halverwege de aflevering geen budget meer had en zijn toevlucht moest nemen tot een aantal echt verontrustend ondermaatse speciale effecten om het seizoen af ​​te sluiten.

Waar deze aflevering van nimbus liep echt uit de hand toen het alles begon weg te geven wat het in de eerste acht afleveringen had opgebouwd. Hoewel er veel shows zijn waarin een personage eruit kan zien en zich op een bepaalde manier kan gedragen, alleen om zichzelf als iemand anders volledig te laten zien. Als het goed is gedaan, kan het programma zelfs laten zien dat dit de nasleep is van echte karakterontwikkeling. In de seizoensfinale van Halo lijkt het er echter op dat sommige schakelaars eenvoudig zijn omgedraaid waardoor bepaalde personages gewoon tegen alles konden ingaan wat de show hen had laten zien. Dat zou zelfs enigszins te verontschuldigen zijn als het een persoon was. Maar het lijkt alsof vijf of zes verschillende mensen zich plotseling realiseerden dat ze eigenlijk ineens iemand anders waren. Het zorgde voor een minder dan geloofwaardig verhaal, terwijl het tegelijkertijd de afleveringen die eigenlijk goed waren voor het opzetten van het schaakbord niet zo goed deed.

SAMENGEBONDEN: Halo Infinite-fans zijn niet blij met het ontbreken van crossover-content voor tv-shows

De seizoensfinale van nimbus gaat verder waar de vorige aflevering was gebleven, terwijl de USNC probeert de stukken op te rapen van Makee, die het artefact aanraakt en ervoor zorgt dat ze ontsnapt. Ondertussen proberen Master Chief en Kai zich uit een gevecht met de andere Spartanen te praten, en vreemd genoeg blijken ze dat te kunnen. Dit is de eerste indicatie dat de laatste aflevering van het seizoen een manier wilde vinden om de Spartanen weer samen te laten vechten, maar niet goed wisten hoe.

De show bracht de eerste acht afleveringen door om ervoor te zorgen dat het publiek begreep dat wat de Spartanen anders maakte dan de andere soldaten die voor de USNC vochten, was dat ze een paar verschillende procedures hadden ondergaan die hen een beetje loyaler maakten. Dit werd aangetoond door het feit dat Riz en Vannak vanaf het begin klaar stonden om het tegen Master Chief en Kai aan te gaan. En ze waren klaar om het zonder veel nadenken te doen nadat Halsey hun had verteld wat ze moesten doen. In deze specifieke aflevering hadden Vannak en Riz echter alleen nodig om hun “programmering” te overwinnen door hen te vertellen dat ze als kinderen waren ontvoerd en dat Halsey echt de slechterik was.

Het probleem hier is natuurlijk dat: nimbus toonde aan dat deze Spartanen anders zijn door duidelijk te maken dat Riz en Vannak in feite hun emoties en hun menselijkheid hadden verwijderd. Dat maakte haar in eerdere delen indrukwekkend. Dat maakte Halsey zo indrukwekkend. En nu kan een gesprek van 30 seconden dat allemaal ongedaan maken. Het komt niet vaak voor dat een show zo gemakkelijk zijn eigen canon wil opgeven. Natuurlijk wordt dat verraad bijna onmiddellijk verdubbeld wanneer Vannak en de andere Spartanen plotseling angst, verwarring en zelfs gevoel voor humor voelen. Als de show beter had uitgelegd hoe dit allemaal gebeurde, had het een leuke manier kunnen zijn om de bende weer bij elkaar te krijgen. In plaats van het gewoon te haasten om de plot vooruit te helpen.

Zodra de bende weer bij elkaar is, kunnen de Spartanen aan boord gaan van een schip om The Covenant, Makee en de artefacten te achtervolgen. Tegelijkertijd heeft dr. Halsey zou zijn gevangengenomen op de USNC-thuisbasis en staat op het punt terecht te staan ​​voor haar misdaden tegen de menselijkheid. Deze vangst leidt tot een uitwisseling tussen Halsey en Dr. Keyes, wat waarschijnlijk hartverscheurend bedoeld is, aangezien het publiek in eerdere afleveringen ontdekte dat Keyes eigenlijk de dochter van Halsey is. Het probleem is dat het werd behandeld als niet meer dan een “openbaring” en dat er geen emotionele banden zijn om aan harten te trekken. Het is nog een andere gehaaste benadering van een verhaal dat meer verslaat dan wat dan ook.

Terwijl Halsey en Keyes hun confrontatie hebben, vechten Master Chief en zijn bende voor de toekomst van de melkweg en nemen ze het op tegen wat lijkt op het hele Covenant-leger. Om eerlijk te zijn, dit is verreweg het meeste plezier dat de show heeft gehad met gevechten die bedoeld zijn om er een beetje uit te zien als sommige van deze nimbus spellen. Het probleem is dat de show ofwel flink in het budget moest snijden of gewoon niet in staat was om deze buitenaardse wereld er net zo goed uit te laten zien als de rest van de show. Het had niet duidelijker kunnen zijn dat de Spartanen voor een groen scherm vochten. De aliens zagen er allemaal uit alsof ze er niet echt waren omdat een computer ze had getekend.

Voor het grootste deel heeft de show er goed aan gedaan om de troepen van The Covenant er realistisch uit te laten zien. Of er nu te veel bij elkaar op het scherm waren of gewoon te moeilijk om ze er realistisch uit te laten zien terwijl ze allemaal naast de echte acteurs vochten, het werd veel te gemakkelijk om te zien wat volledig nep was en wat echt was. Toen de grote slechte baas van de buitenaardse krachten opdook, leek hij veel meer op iets uit een videogame dan op een aanpassing van een videogame.

Over het algemeen is het moeilijk te zeggen dat de seizoensfinale van Halo seizoen 1 allesbehalve teleurstellend was. Aangezien er een seizoen 2 van komt nimbus Wat er ook gebeurt, het is moeilijk te zeggen of de kwaliteitsdaling zich zal voortzetten of dat de show weer voet aan de grond kan krijgen. Er zijn nog andere wendingen die voor volgend seizoen interessante cliffhangers moeten maken, maar de manier waarop ze worden uitgevoerd laat ook veel te wensen over. Hoewel er veel explosies waren, voelde het niet alsof het seizoen eindigde met een oerknal.

MEER: De 12 beste games op gesplitst scherm die je kunt spelen op Xbox Series X