Herfst Anime Preview: alle anime-films komen naar de bioscoop

Er is zoveel te beleven en te genieten in de wereld van anime als het gaat om theatrale releases voor een Amerikaans publiek. Met langverwachte nieuwe releases zoals Film uit één stuk rood en de eerste originele speelfilm van de favoriete regisseur Atsuko Ishizuka, de aanstaande Amerikaanse theatrale première van Hideaki Anno Evangelion: 3.0 + 1.01 Het was drie keeren de heruitgave van anime-klassiekers zoals Howl’s Moving Castle en Een stille stemhet is een fantastische tijd om een ​​anime-fan te zijn.

Hier is onze lijst met de grootste anime-releases in de bioscoop dit najaar, inclusief enkele titels in beperkte oplage die je niet wilt missen.

Tot ziens, Don Glees

Afbeelding: gekkenhuis/GKIDS

Regisseur Atsuko Ishizuka zet haar geliefde animeserie uit 2018 voort Een plek verder dan het heelal met haar eerste originele theatrale anime, Tot ziens, Don Glees. De film draait om het verhaal van Roma, Toto en Drop, drie buitenbeentjes van tieners die ervan worden beschuldigd een nabijgelegen bosbrand te hebben gesticht. Ze hebben geen andere keuze en gaan het bos in op zoek naar bewijs van hun onschuld. Wat ze echter ontdekken, is een diepere waarheid dan ze willen zeggen of toegeven. Een verhaal over jeugd, avontuur en opgroeien, geïnspireerd door de jaren ’86 Blijf bij mij, Tot ziens, Don Glees heeft alle ingrediënten voor een buitengewone anime.

Tot ziens, Don Glees is in geselecteerde theaters op 14 en 20 september (ondertiteld) en 18 september (nagesynchroniseerd).

Howl’s Moving Castle

Het kasteel in Howl's Moving Castle

Afbeelding: Studio Ghibli/GKIDS

Aangepast van de gelijknamige roman van Diana Wynne Jones uit 1986, de anime-film van Hayao Miyazaki uit 2004 Howl’s Moving Castle vertelt het verhaal van een jonge vrouw genaamd Sophie, die door een heksenvloek in een oude vrouw verandert. Nadat ze het pad heeft gekruist met Howl, een flamboyante en mysterieuze tovenaar, woont Sophie bij hem in zijn enorme verhuishuis, aangedreven door een vurige geest die bekend staat als Calcifer om een ​​manier te vinden om de vloek van de heks op te heffen.

Howl’s Moving Castle is in geselecteerde theaters op 26 september (ondertiteld) en 25 en 28 september (nagesynchroniseerd).

Mobiel pak Gundam Cucuruz Doan’s Island

De RX-78-2 Gundam met twee straalsabels in Mobile Suit Gundam Cucuruz Doan's Island.

Afbeelding: Zonsopgang/Sotsu, Crunchyroll

Een speelfilmaanpassing van de 15e aflevering van het origineel Mobiel pak Gundam, Mobiel pak Gundam Cucuruz Doan’s Island volgt Amuro Ray, piloot van de experimentele RX-78-02 Gundam, en zijn kameraden nadat ze zijn gestrand op een afgelegen eiland. Wanneer Amuro en zijn gezelschap een groep kinderen ontdekken op het zogenaamde Island of No Return en onder vuur komen te liggen van een mysterieuze vijandige mecha. op zoek naar een manier om van het eiland af te komen, komen ze onvermijdelijk een vreemde man tegen die Cucuruz Doan heet.

Mobiel pak Gundam Cucuruz Doan’s Island is in geselecteerde theaters 27 september (ondertiteld) en 28 september (nagesynchroniseerd).

Een stille stem

Shoko Nishimiya en Shoya Ishida in een stille stem

Afbeelding: Kyoto Animation/Elf Arts

Naoko Yamada’s anime-film uit 2016 Een stille stem volgt Shoya Ishida, een buitenbeentje op de middelbare school en een ex-misdadiger die de kans krijgt om opnieuw contact te maken met Shoko Nishimiya, het dove meisje dat hij ooit terroriseerde. Door velen beschouwd als een van de beste anime-drama’s van de jaren 2010, Een stille stem is een prachtig coming-of-age-verhaal over pesten, geestelijke gezondheid, handicaps en vergeving dat deze problemen aanpakt met een mate van volwassenheid, nuance en zorg die niet anders te zien is in de meeste andere anime.

Een stille stem is in geselecteerde theaters op 12 oktober.

weggejaagd

Een jong meisje en een waterdraak snakken naar adem in Spirited Away

Afbeelding: Studio Ghibli/GKIDS

Met een Oscar bekroonde film van Hayao Miyazaki weggejaagd wordt alom geprezen als niet alleen de beste film uit Miyazaki’s hele carrière, maar ook als een van de beste anime-films aller tijden. Even toegankelijk als ongrijpbaar, grillig als beangstigend, en aangrijpend als inspirerend, weggejaagd vertelt het verhaal van een 10-jarig meisje genaamd Chihiro dat wordt weggevoerd naar een wereld van geesten en gedwongen wordt om in het badhuis van een kwaadaardige heks te werken wanneer haar ouders per ongeluk in varkens worden veranderd. Daar kruisen haar paden met Haku, een mysterieuze geest met een diepe band met haar verleden die ernaar streeft om haar te helpen de vloek van haar ouders te verbreken en terug te keren naar het sterfelijke rijk.

weggejaagd is te zien in geselecteerde bioscopen op 1 november (ondertiteld) en 30 en 2 november (nagesynchroniseerd).

Film uit één stuk rood

Een gespierde man met rood haar en een cape wijst naar de camera

Afbeelding: Toei Animation/Crunchyroll

uitvoerend geproduceerd door Een stuk Maker Eiichiro Oda, geregisseerd door Goro Taniguchi (One Piece Versla hem! De piraat Ganzak!) en geschreven door Tsutomu Kuroiwa (One Piece Movie Gold), Film uit één stuk rood volgt Luffy en de Straw Hat Pirates terwijl duizenden anderen zich bij duizenden voegen om Uta – ‘s werelds populairste (en mysterieuze) zanger – op een buitenaardse manier te zien optreden. De zaken veranderen echter wanneer de marine tussenbeide komt en Luffy ontdekt dat Uta eigenlijk de dochter is van Shanks, zijn jeugdmentor en piratenrolmodel.

Film uit één stuk rood is in geselecteerde theaters op 4 november.

Evangelion: 3.0 + 1.01 Het was drie keer

Een vervormde Asuka met een ooglapje schreeuwt in Evangelion 1.0+3.0: Thrice Upon a Time

Afbeelding: Studio Khara/GKIDS

Het langverwachte vierde en laatste deel in de theatrale incarnaties, Rebuild, van de Neon Genesis Evangelion-franchise, Evangelion: 3.0 + 1.01 Het was drie keer volgt Shinji, Asuka, Rei en de bemanning van het anti-zenuwvlaggenschip Wunder terwijl ze zich hergroeperen na hun nederlaag aan het einde van Evangelion: 3.0 U kunt (niet) herhalen en verzamel opnieuw om te voorkomen dat Shinji’s vader Gendo de derde impact veroorzaakt. Een exacte datum is nog niet bekend gemaakt, maar een bioscooprelease wordt later dit jaar verwacht.

Evangelion: 3.0 + 1.01 Het was drie keer zal eind 2022 in de bioscoop draaien.