Kaguya-sama: Love is War – Ultra romantische aflevering 1 recensie

Het volgende bevat spoilers voor Episode 1 van Kaguya-sama: Love Is War – Ultra Romantic, “Miko Iino Wants to Be Soothed / Kaguya Does not Realize / Chika Fujiwara Wants to Battle” die nu wordt gestreamd op Crunchyroll en Funimation.

Anime-fans waren meer dan enthousiast over de terugkeer van Kaguya-sama: Liefde is oorlogzoveel dat Sommige fans betaalden zelfs om het in een theater te zien. De serie is zo populair dat hij zelfs een volledige wit-zwarte set kreeg, maar het zou een enorme teleurstelling zijn geweest als de eerste aflevering van Ultra romantisch Mislukking. Gelukkig heeft het alle elementen die een aflevering van deze anime zo leuk maken om te lachen.De aflevering begint na het volledig verdoezelen van de enorme roze explosie van waanzin die het vorige seizoen eindigde en in het verhaal springt met een groot komisch effect. Yuu heeft alleen contact met Miko in de kamer van de studentenraad. Yuu merkt dat Miko haar koptelefoon niet volledig op haar telefoon heeft aangesloten en begint de extreem rare dingen te horen die ze tijdens het studeren lijkt te genieten. Alles van harde kameelgeluiden tot hete mannen met peptalks.

Zie ook: Kaguya-sama: wie wint dit liefdes- en oorlogsspel?

Hij doet zijn best om Miko te helpen zodat niemand anders het hoort, schreeuwt luid als Chika de kamer binnenkomt, en verzint zelfs een nepprobleem om advies van de twee meisjes te krijgen, aangezien hij niet wil dat Miko zich vreselijk schaamt. Hij raakt overstuur genoeg om zijn eigen koptelefoon een beetje los te koppelen en overdreven vrolijke, gekke muziek te spelen in de hoop dat het hen zal misleiden om hun eigen koptelefoon te controleren om hetzelfde gênante lot te vermijden. Helaas verliezen ze allebei het resultaat van het gevecht als Miko tegen de jongens begint te spelen en haar niettemin prijzen.

De aflevering keert dan terug naar het belangrijkste romantische duo van Kaguya en Miyuki, en gaat terug naar een plotpunt van het vorige seizoen waar Kaguya eindelijk een smartphone in handen kreeg. Helaas weet ze niets van de sms-verzendfunctie waarmee mensen weten wanneer hun berichten zijn gelezen. Hierdoor kan Miyuki raden dat ze de hele tijd naar zijn berichten aan haar heeft zitten staren. Hij gebruikt dit als een moment om uit te halen en te proberen te begrijpen hoeveel ze van hem houdt.

Gelukkig kan Ai, ondanks het feit dat ze de functie niet meerdere keren aan Miyuki heeft uitgelegd, de boel redden door een slimme verklaring voor de situatie te bedenken. Ze misleidt Kaguya om te sms’en en legt uit hoe extreem rijke mensen betalen om hun berichten te laten controleren voordat ze ze lezen en waarom het leek alsof zijn berichten zo snel werden gelezen, maar niet werden beantwoord. Hoewel dit een regelrechte leugen is, trapt Miyuki erin omdat hij niet weet wat normaal is in het leven in de bovenlaag.

Uiteindelijk is het resultaat van het gevecht dat Yuu, Miko en Chika verliezen omdat geen van hun berichten wordt beantwoord. Gelukkig lijkt Kaguya haar les goed te hebben geleerd en zal ze leren over sms-etiquette voor toekomstige interacties.

Het laatste verhaal van de aflevering is een enorme machtsstrijd, waarbij Chika suggereert dat de hele groep een enorm armworsteltoernooi houdt. Ze is er vast van overtuigd dat ze veel sterker is dan Yuu en wil door middel van de geïmproviseerde competitie bewijzen hoe sterk meisjes kunnen worden vergeleken met jongens. Natuurlijk komen Miyuki en Kaguya snel overeen om deel te nemen, omdat het hen de kans kan geven om elkaars hand vast te houden zonder getest te worden.

De eerste ronde eindigt snel als Yuu snel leert dat Kaguya indrukwekkende armkracht heeft van al het traditionele boogschieten waaraan ze deelneemt met haar schoolclub. Chika ziet eruit alsof ze een serieuze kans heeft tegen Miyuki, maar het blijkt dat haar greep vals is, en ze wordt onmiddellijk gediskwalificeerd voordat ze de kans krijgt om daadwerkelijk te concurreren.

Wanneer de laatste twee concurrenten de tafel bereiken, begint een epische strijd. Of daar lijkt het tenminste op. Beiden houden er zo van hand in hand te houden dat ze geen van beiden willen verliezen, waardoor de wedstrijd extreem lang moet duren. Het eindigt pas als Kaguya beseft dat haar hand zweet en zich veel te beschaamd voelt om verder te gaan, en al haar kracht gebruikt om de wedstrijd snel te beëindigen, zodat ze haar hand kan drogen.

Chika stelt voor dat iedereen haar nu de “Muscle Queen” noemt, wat ze absoluut haat, maar iedereen begint het te zingen om hun overwinning te vieren. Uiteindelijk wordt ze uitgeroepen tot winnaar in het gevechtsresultaat. Na de aftiteling wordt Yuu getoond terwijl hij zijn eigen overwinning viert terwijl hij met Chika vocht voor de derde plaats in armworstelen, waarbij hij haar blijkbaar zo grondig sloeg dat ze voelde dat haar arm gebroken was.

De serie heeft al een geweldige start gemaakt in het derde seizoen en het is geen wonder dat het een van de meest verwachte anime van het seizoen van de lente van 2022 was. Over-the-top actie voor alledaagse momenten en de epische strijd van verstand om te zegevieren in de romantiek is net zo grappig, slim en hilarisch als altijd. De eerste aflevering van Ultra romantisch legt de lat hoog voor de rest van het seizoen.

Meer: Kaguya-sama: Love is War: dingen die we hopen te zien in seizoen 3