Shenmue The Animation: Aflevering 8 recensie

Het volgende artikel bevat spoilers voor: Shenmue: de animatie.

Ryo Hazuki blijft zich aanpassen aan zijn nieuwe omgeving in Hong Kong shen mue Anime pakt de plot van de tweede game aan, maar net als in het echte leven ziet het er beter uit nu de hoofdpersoon minstens een paar weken de tijd heeft gehad om aan deze nieuwe stad te wennen.

Dat komt omdat na een saaiere wending in de vorige aflevering shen mue neemt het tempo weer op, dankzij de extra karaktertentoonstelling die het eerste deel van de serie bood voor sommige NPC’s van de game, waardoor de aantrekkingskracht van Xiuying, Ryo’s tijdelijke meester onder een paar anderen, enorm werd vergroot. Dat wil niet zeggen dat de anime de vorige hoogten bereikt die het eerder heeft bereikt, vooral gezien het feit dat het drama in Hong Kong – ironisch genoeg – veel langzamer verloopt dan in de rustige stad Yokosuka.

Gerelateerd: Beste Anime op Crunchyroll (maart 2022)

De belangrijkste reden voor de schijnbaar veranderde benadering van de show blijft de Wude, de beroemde vier aspecten van vechtsporten waarmee Ryo Xiuying’s aandacht moet trekken, en die de maker van het spel en de serie, Yu Suzuki, een na wil presenteren aan de andere. En daarna shen mue Nadat hij Ryo de waarde van discipline en moed heeft bijgebracht, moet hij nu ‘Yi’ leren, een les die lijkt op de spellen.

De grootste veranderingen hier komen van het feit dat Ryo nu echt kan communiceren met personages als Fangmei en Eileen, wat duidelijk maakt dat de show ruimte laat voor de kleine side-quests die verband houden met de eerste om optioneel te blijven. Het resultaat is een aantal behoorlijk charmante interacties tussen de twee, wat zou moeten resulteren in een behoorlijke uitbetaling als een teken dat deze Ryo nieuwe vrienden kan maken.

De interessantere momenten komen echter wanneer het verhaal even afstand neemt van Ryo en Xiuying of Joy begint te volgen die op hun eigen manier met mensen omgaat, als lokale bevolking in plaats van regelrechte buitenlanders. Als Meester Xiuyin en Fangme bijvoorbeeld boodschappen doen, redden ze een paar broers en zussen van sommige bendeleden, net zoals Ryo doet wanneer hij de kans krijgt om een ​​paar willekeurige vreemden vriendelijk te helpen.

Joy en Wong spelen ook een cruciale rol bij het oplossen van het mysterie waar Ryo meer vechtsportexperts in de stad kan vinden, waardoor de roodharige verliefdheid op de hoofdpersoon meer openlijk wordt blootgelegd. Vanwege dit alles mist “Aspiration” alle franje in zijn verhaal, ontbreekt het aan gedenkwaardige gevechten of grote momenten waarop de muziek de stemming bepaalt.

De epische gamer-momentfunctie in deze aflevering komt van Ryo die Guixiang Lee redt van een poging tot shakedown door de Yellow Heads-bende, een ander cruciaal geval dat Ryo naar zijn uiteindelijke doel bracht, hoewel zeker niet overdreven indrukwekkend.

Flashbacks keren ook terug om een ​​glimp op te vangen van Xiuying’s jeugd, en hoewel deze alleen niet genoeg zijn om het volledige beeld te schetsen, helpen ze het publiek een beter idee te krijgen van waarom ze zo terughoudend is om Ryo zijn wraakzuchtige missie te laten doen. . Helaas wordt Xiuying niet gezien als vechtend, omdat alleen haar aanwezigheid bijna genoeg is om schurken af ​​te schrikken van het plegen van verdere misdaden, maar haar gracieuze vechtsportstijl zou zeker een bonus zijn geweest om nog eens te bekijken.

Er is ook geen teken van Ren in deze aflevering, waardoor de klok opnieuw wordt verkort voor alles wat zich moet ontvouwen in de laatste vijf afleveringen wanneer hij en Ryo elkaar eindelijk ontmoeten en schurken zoals Yuan en Dou Niu verschijnen. Het zal echter niet de volgende aflevering zijn, want “handel altijd zonder aarzeling om te doen wat je goeddunkt” is geen mantra die Suzuki lijkt te gebruiken in dit deel van de serie.

De Wude lijken veel te veel relevantie te hebben gekregen in de anime, en hoewel deze leringen een belangrijk onderdeel van Ryo’s reis lijken, is het een beetje uitputtend om ze één voor één met een volledige aflevering tegelijk te spelen. Met in totaal vier afleveringen maken ze ongeveer 30% van de looptijd van de anime uit, wat veel meer is dan in de games.

Een ding dat het vermelden waard is, is Suzuki’s herhaalde vermelding van Hong Kong’s overdracht van de Britten aan de Chinese autoriteiten, omdat het een betere achtergrond biedt voor de plaats delict van de stad, waarmee Ryo vertrouwd raakt. Dit was een sociale component die essentieel was voor de bioscoop in Hong Kong om zich te vestigen als een industrie en het helpt fans zich te identificeren shen mue naar andere verheerlijkte spellen zoals slapende honden of klassieke films zoals Helse zaken.

Shenmues Het verhaal moet verteerbaar zijn voor niet-anime-fans, aangezien de charme van de games destijds lag in hun dagelijkse, bijna filmische ervaring, maar sommige creatieve keuzes laten ze vaak achterhaald voelen Shenmue 3. Over het algemeen is dit een veel betere Wude-gerichte aflevering dan de vorige, maar dat is niet te wijten aan factoren die verband houden met het maken van Ryo, maar eerder aan de extra speelruimte die het zijn nieuwe vrienden geeft.

MEER: Mario Kart 8 Deluxe DLC opent de deur naar meer verrassende uitbreidingen