Shikimori is niet alleen een schatje Aflevering 2 recensie

Het volgende bevat spoilers voor aflevering 2 van Shikimori’s Not Just a Cutie: “Wind en wolken, balsporttoernooi!”, wordt nu gestreamd op Crunchyroll.

De tweede aflevering van Shikimori is niet alleen een schatje heeft de relatie tussen Yuu Izumi en Micchon Shikimori wat meer uitgewerkt en de kijkers meer informatie gegeven over de personages zelf.

Hoe het ook zij, de tweede aflevering lijkt dezelfde valkuilen te hebben gehad als de eerste, waarbij de inherente koelte van Shikimori bij elke beurt wordt verkocht, maar alleen ernstig tekortschiet. Laten we eens kijken of de tweede aflevering van Shikimori is niet alleen een schatje heeft verlossende eigenschappen.

GERELATEERD: Shikimori is niet alleen een schatje – eerste indrukken

Shikimori is niet alleen atletisch

Een van de belangrijkste aspecten van Shikimori’s persoonlijkheid, die het meeste gewicht krijgt in termen van haar aangeboren koelbloedigheid, is haar vermogen om heel goed te presteren in sportsituaties. De eerste aflevering van Shikimori is niet alleen een schatje liet ons het effect zien van Izumi’s gejuich op shikimori, vooral als het om sport gaat. Het horen van haar vriend die haar vanaf de tribune aanmoedigt, geeft haar een Shonen-achtige boost in zelfvertrouwen en bekwaamheid. De laatste keer dat ze uit was, nam Izumi’s feest haar angst weg en gaf Shikimori het vertrouwen om een ​​perfecte score te behalen, iets dat zelfs voor de meest ervaren bowler moeilijk zou moeten zijn. Deze keer is er in de klas van Shikimori een atletiekwedstrijd voor alle klassen, waarbij de jongens voetballen en de meisjes deelnemen aan een verwarmd volleybalspel. Deze wedstrijd is de arena waar Shikimori een deel van de koelte loslaat die ze van tijd tot tijd zou uitstralen. Hoewel haar prestatie in de wedstrijd goed is nadat Izumi gejuicht heeft en ze haar team aan een comeback helpt te winnen, is er iets nogal eentonig aan een nieuwe aanval van sportgerelateerde shikimori-cool.

De serie lijkt heel hard te proberen het publiek ervan te overtuigen dat het waanzinnig cool is, en hoewel atletisch zeker een cool punt verdient (vooral op de middelbare school), is het behoorlijk teleurstellend dat de coolste momenten van Shikimori tot nu toe uit hun sportieve vaardigheden zijn gebleven. gewenst qua karakter. Na de spannende wedstrijd stijgt Shikimori’s aandelenkoers op school exponentieel en begint ze opgemerkt te worden door enkele andere studenten, vooral de meisjes, wat dan een belemmering vormt voor de tijd die zij en Izumi samen kunnen doorbrengen. Dit is het eerste echte probleem waarmee ze worden geconfronteerd naarmate de serie vordert, en zet een aantal schattige emotionele scènes in gang.

GERELATEERD: Beste anime van het seizoen van de lente van 2022 (en waar ze te bekijken)

Niet de meest overtuigende

Een van de groeiende problemen met Shikimori is niet alleen een schatje is hoeveel het probeert om kijkers ertoe te brengen te investeren in Shikimori’s cool, maar biedt heel weinig rendement op die investering en speelt het veel veiliger dan de meeste anime in die specifieke stream of dat genre. De betere scenes in de show zijn die waarin we Shikimori’s kwetsbaarheid zien, aangezien er ook qua animatie veel aandacht aan wordt besteed. In aflevering 2 praten Shikimori en Izumi op de trap, waar ze toegeven dat ze elkaar op school hebben gemist na Shikimori’s grote bekendheid. Shikimori’s kwetsbaarheid als reactie op die van haar vriend lijkt de serie in een veel betere positie te brengen dan de rennende gimmick.

De gebeurtenissen van de tweede aflevering gebeuren allemaal binnen één dag, en op het eerste gezicht roept het overkoepelende idee niet veel aandacht op, totdat je bedenkt dat Shikimori’s torenhoge bekendheid kwam na slechts een gevecht tussen klassen, wat indrukwekkend kan zijn. maar misschien niet op het punt om een ​​schoolheld te worden. Ondanks Shikimori’s vermeende hernieuwde bekendheid, kan Inuzuka op een gegeven moment, wanneer Inuzuka door een volleybal in het gezicht wordt geraakt en Izumi hem helpt weer op de been te komen, niet door de menigte van bezorgde klasgenoten kammen om hem te bereiken of iemands aandacht te krijgen. ze door, wat in tegenspraak is met de nasleep van het volleybalspel. Het beeld van Yuu die Inuzuka helpt, vervult Shikimori met jaloezie, en deze scène creëert een van haar kenmerkende close-ups, dus het is duidelijk dat het toevallige optreden van Inuzuka’s verwonding in de klas geen groter doel had dan een soort waargenomen afstand tussen Shikimori en haar vriend maken. De gebeurtenissen van de aflevering leken echter overdreven geconstrueerd en gehaast, en als gevolg daarvan hadden eventuele problemen of conflicten die Shikimori en Izumi moesten oplossen niet de impact die ze hadden kunnen hebben.

Alles overwogen Shikimori is niet alleen een schatje is net begonnen en hoewel het een beetje eenzijdig was in termen van het gebruik van het hoofdidee, is er een zekere sympathie voor het hoofdpaar wanneer de serie niet openlijk probeert ze als zodanig op te zetten. Hun moment van emotionele kwetsbaarheid en eerlijkheid na een intense dag waarop ze niet samen konden zijn, had meer impact dan hun geweldige volleybalwedstrijd. De serie moet misschien heel groot worden met het concept van de koelte van het personage, of het gezicht is nogal saai.

MEER: Komedie anime om naar te kijken als je van shikimoris houdt, niet alleen van een schatje