Shikimori is niet alleen een schatje Aflevering 3 recensie

Shikimori is niet alleen een schatje levert eindelijk iets niet alleen fatsoenlijk, maar ook goed in de derde week. De derde aflevering van de serie past bepaalde vroege hoofdstukken van de manga aan met enkele herzieningen, maar beantwoordt aan het voorbeeld van mijn oorspronkelijke werk.

De derde aflevering van Shikimori is niet alleen een schatje komt als een broodnodige redding voor de aanpassing van de manga met dezelfde naam, en dat komt grotendeels omdat de anime voor het eerst minder gericht is op het verkopen van Shikimori als een kanshebber voor de onofficiële Best Girl-prijs van dit seizoen. , en meer over de romantische relatie tussen Izumi en Shikimori. Voor het eerst dit seizoen Shikimori is niet alleen een schatje gewoon proberen een romance te zijn, en de aflevering valt op door zijn focus op de meer emotionele aspecten van hun relatie.

GERELATEERD: Shikimori is niet alleen een schatje – eerste indrukken

de film datum

De aflevering begint met Inuzuka die Izumi bioscoopkaartjes geeft omdat hij niet meer kan lopen, dus natuurlijk vraagt ​​Izumi zijn vriendin of ze samen een film willen zien. Tijdens Inuzuka’s interactie met Izumi werpt Shikimori af en toe een blik op haar, waarbij ze nauwelijks haar interesse en gretigheid verbergt om door Izumi te worden uitgenodigd. Dit deel is vooral schattig omdat Shikimori probeert te doen alsof ze niet afluisterde, maar ze kan haar verrukking nauwelijks bedwingen als haar vriend haar vraagt ​​met hem mee te gaan.

Later zien we Shikimori heel hard werken om de perfecte date-outfit te kiezen om de sterkste indruk te maken en een beetje in haar privéleven duiken – Shikimori is niet enig kind. Als de date day komt, vraagt ​​Izumi zich af wat voor soort film ze zou willen zien. Deze scène onthult iets over hun relatie dat de show nooit benadrukte – Izumi, net als de kijker, weet heel weinig over zijn vriendin en wil haar beter leren kennen. Hij is een beetje ontzet als hij ontdekt dat ze van horrorfilms houdt, maar hij is opgelucht te weten dat hoewel ze haar leuk vindt, ze haar nog steeds bang maakt. echter, de HET De parodie die ze aan het einde bekijken, blijkt te krachtig voor arme Izumi om er moedig doorheen te komen zoals hij zich had voorgesteld en hij wordt uiteindelijk getroost door Shikimori in plaats van andersom zoals hij wilde.

De relatie

Gedurende de hele aflevering is het doel van Izumi om Shikimori zijn koelere kant te laten zien, terwijl het, net als in andere afleveringen, het doel van Shikimori is om schattig en begeerlijk te lijken. Haar verwachtingen die worden ondermijnd, worden het centrale thema van de aflevering, aangezien Izumi niet standvastig is in de bioscoop en wordt gerustgesteld door Shikimori; Hij laat zijn portemonnee vallen, hoewel hij voorzichtig aan zijn riemriem vastmaakte, maar het koord knapt. Als ze Izumi’s ouders ontmoeten en ze allemaal samen eten, valt Izumi onmiddellijk daarna in slaap en mist hij het grootste deel van de tijd die hij thuis met haar had kunnen doorbrengen. Izumi herinnert zich Shikimori’s gratie ondanks zijn neiging om ongeluk te verdragen en hoopt dat terug te betalen met een filmdate zonder incidenten, maar dat is gewoon geen optie voor iemand die zo onhandig en ongelukkig is als Izumi.

GERELATEERD: Shikimori is niet alleen een Cutie Episode 2 Review

Het hoogtepunt van de aflevering komt tijdens het bezoek van Shikimori aan het Izumi-huishouden, waar nadat haar vriend in slaap is gevallen, Shikimori ruimschoots de tijd heeft om zijn ouders te leren kennen. Na het eten helpt Shikimori mevrouw Izumi met de afwas en maken ze een goed gesprek over Izumi en de relatie. Mevrouw Izumi merkt op dat ze zich voortdurend zorgen maakt over haar zoon, die haar ongeluk heeft geërfd, en ze vraagt ​​Shikimori nederig haar geduld met hem niet te verliezen, wat Shikimori ertoe aanzet een van de meest oprechte momenten uit de serie te laten vallen en mevrouw Izumi te vertellen dat zijn ongeluk stelt hem in staat zo medelevend te zijn omdat “Izumi pijn beter begrijpt dan wie dan ook”. Shikimori’s coole momenten in deze aflevering zijn tenslotte niet de momenten waarop ze haar vaardigheden probeert te overdrijven of haar perfect doet lijken, maar eerder de momenten waarop ze haar gevoelens voor haar vriend toont zonder schaamte of angst.

Er ontstaat een echt coole shikimori

Izumi’s hand vasthoudend terwijl hij schreeuwde in het theater; zijn moeder helpen met de afwas en haar geruststellen als ze zich in de loop van de tijd zorgen maakte over hun relatie en even eerlijk zijn over hun connectie terwijl ze de energie van de originele panelen in de manga vastlegde. Het zijn deze openhartige momenten die laten zien hoeveel Izumi en Shikimori om elkaar geven. Shikimori is niet echt cool vanwege haar MVP-sportmomenten of vanwege haar shonen-achtige gelaatstrekken, maar omdat ze zo duidelijk maakt dat ze verliefd is op haar vriend. Ondanks haar uiterste best om het voor zichzelf te houden, kan ze het gewoon niet helpen als het om hem gaat. Ongeacht wat mensen zeggen, zelfs zijn ouders, Shikimori’s hart gaat uit naar Izumi, en hun wederzijdse genegenheid voor elkaar, dat is de focus van aflevering 3, maakt het een duidelijke verbetering ten opzichte van de eerste twee afleveringen van de serie.

MEER: Voorvertoning voorjaar 2022: Shikimori is niet alleen een schatje