Spy X Family Episode 1 recensie

De eerste aflevering van een anime-serie is enorm belangrijk, zelfs als een grote aanhang wacht op de release. Het spannende is dat duizenden nieuwkomers langs zullen komen Spy x familie en vind hun nieuwe favoriete serie alleen al vanaf de eerste aflevering.

Spy x familie is geschreven door Tatsuya Endo, die vroeger het meest bekend was Gekka Bijin, en de manga werd een enorme hit. De anime wordt geregisseerd door Kazuhiro Furuhasi, die eerder werkte aan 1999 Jager X Jager Serie en de sterk onderschatte mobiel pak Gundam eenhoorn. De personages hebben een anime-redesign ondergaan met dank aan Kazuaki Shimada Het Beloofde Nooitgedachtland Roem.

GERELATEERD: Bekijk de eerste trailer voor de Spy x Family anime-serie

Spy x familie is het verhaal van een ongelooflijk getalenteerde superspion met de codenaam Twilight. De serie speelt zich af in een wereld waar twee fictieve naties verwikkeld zijn in een constante koude oorlog, die leidt tot een informatieoorlog in de stijl van de jaren 60 tussen de concurrerende naties. Twilight is belast met het onderzoeken van het gedrag van een teruggetrokken diplomaat en krijgt een strategie. De stoïcijnse en normaal zwijgzame spion moet een overtuigend nepgezin stichten, zijn nieuwe kind naar een topschool krijgen en zich binnen een week vestigen in een sociale bijeenkomst. Om dit voor elkaar te krijgen, neemt hij de naam Loid Forger aan en adopteert hij zonder pardon het slimste kind van het plaatselijke weeshuis. Hij weet niet dat zijn vroegrijpe nieuwe dochter, Anya, een krachtige gedachtenlezer is. De spion en de paranormaal begaafde zijn vanaf het begin een fantastisch duo en de show heeft een prachtige status-quo gevestigd.

Spy x familie heeft zich comfortabel een weg gebaand naar een paar genres met uitstekende resultaten. Het is eerst een spionagethriller, ten tweede een vreemde familiekomedie en ten derde een hartverscheurend drama. Het verhaal gaat meteen aan de slag om thema’s vast te stellen, het gaat opvallend snel. De eerste aflevering heeft een meesterlijke efficiëntie. De slimme spionage capriolen maken Twilight binnen enkele seconden een meester zonder je ooit onsterfelijk te voelen.

Er is een enigszins frustrerende trend in moderne anime om van elke hoofdrolspeler een god te maken, maar Loid is erg solide in het topmensenrijk. Anya is absoluut prachtig, altijd een moment of twee voor waar iedereen denkt dat ze is, maar nog steeds heel duidelijk een kind. Haar krachten houden haar onderschat, maar haar prikkelbare karakter houdt haar geaard. Beide personages hebben tragische achtergrondverhalen, maar geen ervan voelt alsof ze zijn nagespeeld. Niets is verspild, het is een bijna perfecte piloot voor een show die al is opgenomen.

Er zit een direct actie-element in de show, en hoewel het even duurt om in te trekken, wordt het geleverd met de snelle actie van één John Wick Tafereel. De korte ontmoetingen zijn balletachtig en bevatten enkele van de meest goed gefundeerde gevechten in moderne anime. Twilight beweegt met de gratie van een serieuzere Spike Spiegel, vechten is niet zijn eerste keuze, maar hij doet het met stijl. Fans die alleen naar de vechtscènes luisteren, zullen blij zijn, maar ze zullen ook enkele van de meest ontroerende personage-interacties van het medium missen.

Spy x familie bouwde zijn begin rond het samenspel van twee bedrieglijk eenvoudige karakters. Zowel Twilight als Anya zijn voorbestemd om populaire fanfavorieten te worden in het komende anime-seizoen, en mangafans weten dat er nog meer zwaargewichten op komst zijn. De cast is tot nu toe uitstekend. Takuya Eguchi, waarschijnlijk het best bekend als Soei in Deze keer was ik gereïncarneerd als een slijm, Loid portretteert met koude plechtigheid. Wanneer het tijd is voor hem om zijn stem te verheffen of gewelddadiger te reageren, verkoopt Eguchi goed, en zijn meer dreigende toon is verrassend. Anya wordt gespeeld door Atsumi Tanezaki, die eerder Vivy speelde in Vivy: The Song of Fluoriet Eye en Chise a De bruid van de oude magiër, en ze is uitstekend. Ze zit al ongeveer tien jaar in de branche en levert consequent uitstekende prestaties.

Spy x familie is een van de slimste anime die vandaag in première gaat, en er is maar één aflevering voor nodig om te zien waar alle hype over gaat. Het is grappig, intelligent, hartverscheurend, boordevol actie en buitengewoon goed geanimeerd. De show ziet er mooi uit, maar er komt veel meer bij kijken dan alleen een goed uiterlijk. Anime-fans van alle strepen zullen verliefd worden op de familie Forger. Het moet een van de hoogtepunten van dit seizoen worden. Anime heeft briljant uitgevoerde nieuwe ideeën nodig om de zaken fris te houden en dit is een absoluut hoogtepunt.

Dat Spy x familie Manga heeft op dit moment 61 missies. Dus als de fans eenmaal verslaafd zijn aan aflevering één, komen er veel geweldige dingen aan. Hoe het begin gaat Spy x familie heeft zich gevestigd als een van de beste anime-spionageverhalen en familiekomedies in iets minder dan 25 minuten.

Spy x familie Aflevering 1 is beschikbaar om te streamen op Crunchyroll.

MEER: Waarom je dit seizoen Spy x Family moet kijken