The Rising of the Shield Hero Review: nieuwe metgezellen

WAARSCHUWING: het volgende bevat spoilers voor aflevering 34 van The Rising of the Shield Hero, “Humming Fairy”, die nu wordt gestreamd amusement, krokant broodje & Hoi.

De 33e aflevering van De opkomst van de schildheld dompelde de schildheld Naofumi in een staat van wanhoop toen Rapthalia viel voor de listen van de sluwe Kyo Ethnina. De aflevering begint met de groep van vier Naofumi, Kizuna, Rapthalia en Rishia die om verschillende redenen plannen maken om naar het land van Sikul te vluchten. Maar helaas, op het laatste moment van het uitvoeren van haar plan, verandert alles, waardoor Naofumi in paniek en wanhoop achterblijft.

Ondertussen in aflevering 34 van De opkomst van de schildheldde driekoppige groep, met uitzondering van Rapthalia, boekte stevige vooruitgang bij het vinden van de schattige Filolial Filo, waardoor kijkers een komische opluchting konden ervaren van de tragedie in aflevering 33. Afgezien van Filo, zag de aflevering ook opmerkelijke ontwikkelingen voor de Rapthalia Search Party.

GERELATEERD: The Rising Of The Shield Hero Review: een hartverscheurende breuk

Kizuna’s suggestie voor het vinden van Rapthalia

Aan het begin van aflevering 34 raakte Naofumi behoorlijk in paniek en gaf hij zijn verstand op om Rapthalia zo snel mogelijk te vinden. Erger nog, hij stelde voor dat Kizuna de Dragonvein zou gebruiken om haar terug te trekken naar Mikakage. Kizuna vertelde Naofumi dat het plan onverstandig was en dat zelfs als de Dragon Vein zou werken, ze rechtstreeks in handen zouden vallen van Kyo Ethnina. Ondanks de redelijke waarschuwing van Kizuna, stond Naofumi, vervuld van woede en wanhoop, erop dat ze het plan zouden uitvoeren en toonde hij zijn genegenheid voor zijn eerste en oudste partner als een held. Kizuna gaf toe aan Naofumi’s wensen en probeerde de Dragonvein te activeren.

Helaas werkte het niet, wat suggereert dat Kyo Ethnina al een mogelijke terugkeer naar Mikakage met de Dragonvein had gedwarsboomd. Gefrustreerd door dit resultaat, kalmeerde Naofumi uiteindelijk nadat Kizuna suggereerde dat ze een ervaren tracker genaamd “Ethnobalt” kende die de groep zou kunnen helpen om zowel Rapthalia als Filo te lokaliseren. Plots, voordat de aflevering plaats maakt voor het openingsthema van de serie, wordt Filo eindelijk onthuld, zij het in een trieste staat. Helaas voor het kind werd ze gevangengenomen door een hebzuchtige slavendrijver en dit kan een ander ziek plan van Kyo zijn geweest om de Shield Hero Party te vernietigen.

Aflevering 34 begon officieel met het maken van plannen om Rapthalia te vinden. De aflevering toonde ook Kizuna in goed licht. Kizuna werd vereerd door leden van Sikul, in tegenstelling tot de burgers van Mikakage, die haar met minachting behandelden door haar op te sluiten in het doolhof. Dit houdt in dat de nieuwe wereld waarin Naofumi aankwam het onderwerp was van interne strijd en conflicten. De vrolijke stemming die gecreëerd werd door de inwoners van Sikul die hun lang verloren gewaande jachtheld waarderen, verdwijnt echter nadat Kizuna vermeldt dat Naofumi een kardinale held uit een andere wereld is.

De negatieve reactie van de burgers op deze informatie wees erop dat ofwel helden uit andere werelden een slechte reputatie hadden in Sikul ofwel dat iemand, hoogstwaarschijnlijk Kyo, al walgelijke valse geruchten had verspreid over helden uit andere werelden. Hoe dan ook, dit nieuws maakt Naofumi’s partij op hun hoede omdat ze nu moeten oppassen hoe Naofumi wordt geïntroduceerd. Eindelijk, te midden van alle drukte, verschijnt Kizuna’s “Ethnobalt” op de plaats delict.

Etnobalt Handige vaardigheid & Filos Rescue

Nadat hij zichzelf heeft voorgesteld als “de drager van het Boat Vassal Weapon”, bepaalt de aanwezigheid van Ethnobalt de stemming en het tempo voor de zoektocht naar Rapthalia. Ethnobalt introduceerde ook een nieuwe buitenaardse creatie, Naofumi en Rishia: een shikigami. Blijkbaar is een shikigami vanwege zijn aard een dierachtig hulpmiddel dat wordt gebruikt om vermiste personen te lokaliseren. Er zijn echter een paar voorwaarden waaraan moet worden voldaan om een ​​shikigami te creëren. Het moet worden gemaakt van een lichaamsdeel van de persoon die ze moeten vinden. Kizuna’s shikigami Chris is bijvoorbeeld gemaakt van Kizuna & Glass en kan haar vinden. Na deze uitleg te hebben gehoord, besloot Naofumi om Rapthalia’s Shikigami te maken. Uit Rapthalia’s haar en Naofumi’s bloed creëerde Ethnobalt in enkele seconden Rapthalia Shikigami.

SAMENGEBONDEN: The Rising of the Shield Hero Review: een buitenaardse wereld en een jachtheld

Gelukkig voor Naofumi betekende Rapthalia’s shikigami per ongeluk dat Rapthalia nog leeft. Want als ze dood was, zou de shikigami nooit zijn gemaakt. Nadat hij de Shikigami had gemaakt, vroeg Naofumi, vertrouwend op zijn griezelige intuïtie, aan Ethnobalt of hij een mens was. De vraag bracht Ethnobalt ertoe zijn ware gedaante als monsterkonijn te onthullen, die Kizuna koesterde als afstammeling van een stam van monsters die hun opgeroepen wereld generaties lang hebben beschermd. Nadat ze iets hadden geleerd over de interessante transportkracht van Ethnobalt, reisden de partijen die reageerden op de Shikigami-suggesties van Rapthalia naar de locatie van Rapthalia.

Kort na haar aankomst verandert de scène van de aflevering om te zien hoe Filo wordt gemarteld door een slavenhandelaar om klanten te lokken. De ongemakkelijke toestand waarin Filo zich bevindt, betekent dat ze niet door geluk van Naofumi is gescheiden, maar door de acties van Ethnina. Toevallig belandden zijn partijgenoten in de stad waar Filo gevangen werd genomen. Vanwege zijn connectie met Filo, voelde Naofumi haar aanwezigheid en volgde zijn instincten, en nadat hij door de straten van de stad snelde, ontdekte hij uiteindelijk dat Filo, nu genaamd “The Celestial Maiden”, mishandeld werd.

Woedend probeerde Naofumi de show op te blazen, Filo te redden en haar ontvoerder in elkaar te slaan. Gelukkig weerhield Rishia’s voorzichtigheid haar ervan om in actie te komen. Deze actie van Rishia laat zien hoezeer ze de afgelopen paar afleveringen was geëvolueerd van een verlegen, door Itsuki geobsedeerd meisje tot een zelfverzekerd persoon. Op advies van Rishia wachtte Naofumi tot de avond viel en redde Filo in het donker terwijl ze de geest van haar ontvoerder kwelde. Naofumi’s lang verloren gewaande metgezel is eindelijk herenigd met haar ‘meester’, wat een betraand moment markeert voor Rise of the Shield-held fans. Helaas was de veel gepubliceerde evolutie van korte duur, waarbij de statistieken van Rapthalia uit de statistieken van Naofumi verdwenen, wat suggereert dat ze van de slavenstatus was ontdaan. Dit zorgt ervoor dat de held zich ongemakkelijk voelt als hij wordt gescheiden van Rapthalia. Je kunt je alleen afvragen wat Kyo van plan was in zijn nieuwe plan met Rapthalia aan het roer.

Met elke minuut die verstrijkt, wordt de missie van de Shield Hero-groep in deze nieuwe wereld complexer. Fans kunnen alleen maar hopen dat Naofumi en zijn groep ongeschonden uit deze wereld komen na het eren van Kyo Ethnina.

MEER: Tomodachi Game: Aflevering 8 Review