Tomodachi Game: Aflevering 11 recensie

Het volgende bevat spoilers voor Tomodachi Game Episode 11, “Don’t You Have Anything You Care About?” Stream nu op Crunchyroll.

De tiende aflevering veroorzaakte een wervelwind van emoties bij het publiek. Het uitgebreide plan van Yuichi werkte goed totdat het niet meer werkte. Of dat dachten ze tenminste.

Blijkt dat de leider van Groep K de hele tijd Kei was. Ondertussen leek Maria Yuichi te hebben verraden door zich onofficieel aan te sluiten bij Groep K. Het derde spel eindigt nadat Groep K Mikasa heeft gevonden. Toch is het verlies van Yuichi onzeker, vooral omdat hij altijd tien stappen voor is. Dus wat gebeurde er?

SAMENGEBONDEN: Haikyuu!!: Hoe Nishinoya zijn maat in zijn voordeel gebruikt

De winnaar van de derde game

De elfde aflevering begint met een scène tussen de groepen. Manabu verschijnt plotseling en kondigt aan dat de winnaar van de derde game Groep C is, en iedereen schrikt behalve Yuichi. Kei stelt dat Groep K de onderduiker als eerste heeft gevonden en dus de winnaar zou moeten zijn.

Manabu stelt echter dat het vinden van de voorraad niet de enige manier is om de derde game te winnen. De nep-groepsaanvoerder van groep K, Juuzou, had op de overgaveknop gedrukt voordat zijn team Mikasa vond.

Voor het einde van het spel

Toen Groep K nog op zoek was naar Mikasa terwijl Yuichi aan het daten was met een vastgebonden Hyakutaro, liet Yuichi zijn nieuwe teamgenoot weten dat hij zou gaan winnen. Yuichi’s verklaring en verwarde grijns verbijsterden Hyakutaro, vooral omdat Yuichi even daarvoor op de grond had ‘gehuild’. Yuichi belde Juuzou en droeg hem op de overgaveknop in te drukken, wat hem duidelijk verraste met het verzoek. Natuurlijk, net als de trouwe vriend die hij is, weigerde Juuzou.

Dat was totdat Yuichi hem vertelde dat hij Hyakutaro zou raken totdat hij op de knop drukte en zich overgaf. Juuzou dacht dat hij blufte totdat Yuichi hem belde. Ondanks Hyakutaro’s pogingen om Juuzou gerust te stellen dat hij in orde was, geloofde Juuzou hem niet, maar zei hem dat hij nog wat langer moest volhouden omdat Groep K Mikasa spoedig zou vinden.

GERELATEERD: Tomodachi Game: Aflevering 10 Review

Juuzou’s vastberadenheid begon af te brokkelen toen Yuichi dreigde de vinger van Hyakutaro te breken, wat uiteindelijk zijn basketbalprestaties zou beïnvloeden. Hij bleef echter sterk en drukte niet op de overgaveknop, waardoor Yuichi Hyakutaro’s vinger brak.

Toen Juuzou zijn excuses aanbood, dreigde Yuichi nog meer vingers van zijn vriend te breken totdat Juuzou op de knop drukte. Juuzou blies Yuichi op en noemde hem “uitschot” voordat Yuichi hem vertelde dat hij wist dat zijn schuld de reden was dat Groep K het Tomodachi-spel speelde.

Het geschenk

Kei lijkt een beetje verbaasd dat Yuichi de eigenaar van de schuld heeft ontdekt. Een van Yuichi’s grootste krachten is het analyseren van mensen door hun gedrag en de dingen die ze zeggen te bestuderen. Het is dus geen verrassing dat hij erachter kwam dat Juuzou degene was achter de schuld. Juuzou geeft toe dat zijn familiebedrijf schulden had en dat het zo erg was dat hij de middelbare school moest verlaten en aan het werk moest.

Maar Kei zei hem dat hij hem zou helpen als hij naar elk woord luisterde. Na deze bekentenis begint Juuzou Yuichi te raken totdat Hyakutaro hem onderschept. Wanneer Juuzou vraagt ​​waarom hij hem stopte omdat Yuichi zijn vinger brak, realiseert Juuzou zich dat hij niet echt Hyakutaro’s vinger heeft gebroken. Yuichi had zijn eigen vinger gebroken. Wanneer Juuzou vraagt ​​waarom Hyakutaro het hem niet heeft verteld, zegt Hyakutaro dat het was omdat Yuichi hem vertelde dat hij Juuzou hem op dezelfde manier zou laten slaan als Yuichi hem sloeg.

Dit is een zeldzaam moment dat Yuichi’s menselijke kant laat zien, aangezien het meeste van wat het publiek heeft gezien een briljante, zij het bijna onevenwichtige persoon is. Nadat Groep K is weggelopen en Groep C heeft verlaten om te praten, vertelt Yuichi Maria dat hij weet dat ze bij Tomodachi Game Management is. Hij vertelt haar om de boodschap door te geven aan haar superieuren dat hij ze allemaal zal “verpletteren”.

Na het Tomodachi-spel

Na de derde game kondigt Manabu aan dat de vierde game niet meteen begint, dus laat hij Mikasa en Yuichi tot die tijd gaan. Zolang ze het Tomodachi-spel geheim houden en niet wegrennen. Zowel Mikasa als Yuichi keren terug naar hun school op zoek naar Sawaragi om de waarheid te achterhalen en uit te zoeken of zij schuldig is. In plaats van Sawaragi vinden ze Kokorogi echter in hun klas. Ze vertelt hen dat Sawaragi en Shibe zijn verdwenen.

de andere drie

Kijkers leren eindelijk wat er met Sawaragi, Shibe en Kokorogi is gebeurd toen Yuichi en Mikasa de derde game speelden. Een week eerder had Manabu de drie verteld dat ze, zolang ze niemand over het spel vertelden en niet wegliepen, tijdelijk konden vertrekken. Ze stemden ermee in voordat Manabu hen meedeelde dat hun totale schuld 10,8 miljoen yen was. Nadat ze waren vrijgelaten, ontdekten ze dat hun klasgenoten dachten dat Sawaragi het geld voor het schoolreisje had gestolen. Dit maakte hen uiteindelijk het doelwit van immens pesten. Twee dagen nadat Shibe aanbood de klasse 2 miljoen te lenen, werd zijn vader gearresteerd. Terwijl ze naar Kokorogi’s verslag van de gebeurtenissen luisteren, nemen Yuichi en Mikasa aan dat Shibe zijn vader over het Tomodachi-spel heeft verteld.

Terwijl Yuichi en Mikasa zich naar het huis van Shibe haasten, ontdekken ze dat Shibe is gearresteerd. Na deze ontmoeting komen ze Kokorogi tegen. Hier besluit Yuichi, buiten medeweten van Kokorogi, om hun vriendschap te beëindigen voor haar veiligheid. Aan het einde van de aflevering krijgen Mikasa en Yuichi een telefoontje van een onbekende beller over een “speciaal” Tomodachi-spel en hebben ze Kokorogi.

MEER: Anime’s Slechtste Zusters Ooit