Tomodachi Game: Aflevering 12 Review

Het volgende bevat spoilers voor aflevering 12 van Tomodachi Game, “What Matters to Me Most Is…” die nu op Crunchyroll wordt gestreamd.

De elfde aflevering van Tomodachi-spel resulteerde in Groep C zijn de winnaars van de derde game. Dit schokte de leden van Groep K, vooral Kei, die er vast van overtuigd was dat zijn team zou winnen.

Na hun overwinning werden Yuichi en Mikasa tijdelijk vrijgelaten in de echte wereld voor de vierde game. Ze ontdekten dat Shibe’s vader was gearresteerd terwijl Sawaragi weg was. De aflevering eindigde nadat Kokorogi was ontvoerd en Yuichi accepteerde om een ​​”speciaal” Tomodachi-spel te spelen om haar te redden.

SAMENGEBONDEN: Tomodachi Game: Aflevering 10 recensie

De zwakke wedstrijd

De seizoensfinale begint wanneer Yuichi een donkere kamer binnenkomt en een groep vreemden ontmoet die Kokorogi gegijzeld houden. Een nieuw personage, Kuroki, legt de regels van het spel, Weak Win Game, uit aan Yuichi voordat ze beginnen. Volgens Kuroki wordt Yuichi drie ronden gemarteld. Als hij de pijn kan verdragen, zijn hij en Kokorogi vrij. De enige manier voor Yuichi om aan marteling te ontsnappen, is als Kokorogi de pijn voor hem verdraagt. Ook moet Kokorogi beslissen wie de pijn moet nemen. Als ze voor zichzelf kiest, zal de marteling niet zo pijnlijk zijn als wanneer ze voor Yuichi kiest.

In de eerste ronde van het spel word je verslagen door een enorme Hercules-achtige man, Goriki. Als Kokorogi voor zichzelf kiest, wordt ze maar één keer geraakt. Maar als ze Yuichi kiest, wordt hij drie keer geraakt. Kokorogi heeft vijf seconden om te kiezen, maar dat kan ze niet. Dit betekent dat Yuichi automatisch wordt geselecteerd. Ze moet toekijken hoe Yuichi drie keer wordt geraakt en op de grond valt. De volgende ronde wordt slechter. Kuroki kondigt aan dat als Kokorogi voor zichzelf kiest, ze slechts één van haar vingernagels zal verliezen. Als ze echter voor Yuichi kiest, verliest hij drie vingernagels. Hoe graag Kokorogi ook niet wil dat Yuichi pijn lijdt, ze worstelt om zelf de martelingen te doorstaan. Van wat het publiek heeft gezien, is Kokorogi kwetsbaar, zwak en niet in staat voor zichzelf te zorgen. Yuichi weet dit en zijn bezorgdheid om haar zet hem ertoe aan zich vrijwillig aan te melden voor de tweede ronde.

Voor de laatste ronde moet Kokorogi een keuze maken. Als ze er zelf voor kiest, moet ze naakt dansen. Als ze echter voor Yuichi kiest, zal Kuroki drie keer in zijn hand steken met een mes. Kokorogi kan geen keuze maken en zegt tegen Yuichi dat hij moet kiezen en dat ze zal doen wat hij vraagt. Zoals verwacht doet Yuichi weer vrijwilligerswerk. Nadat Kuroki hem heeft gemarteld, vertelt hij beide deelnemers dat de speciale wedstrijd voorbij is en dat ze kunnen vertrekken. Wanneer Yuichi zijn woede uit, ziet Kuroki het aan als gericht op Kokorogi. Yuichi maakt echter duidelijk dat hij boos is op Kuroki, niet op Kokorogi. Op dat moment valt Kokorogi in zijn armen en roept met tranen in zijn ogen uit dat ze hem vertrouwt. Dat is genoeg om Yuichi te troosten.

Steen, papier, vingers

Nadat het spel is afgelopen, nodigt Yuichi Kuroki uit om nog een spel te spelen. Als hij wint, geeft Yuichi hem 10 miljoen yen. Kuroki aanvaard. Yuichi vertelt hem dat ze “een spelletje steen, papier, schaar” gaan spelen. Als Kuroki wint, krijgt hij 10 miljoen yen, maar als hij verliest, mag Yuichi zijn vingers afhakken.

Yuichi stelt dat als hij papier kiest en verliest, hij alle vijf vingers zal afsnijden. Als Kuroki een schaar pakt en verliest, snijdt Yuichi twee vingers af; Als Kuroki Rock kiest en verliest, zal Yuichi zijn vingers niet afsnijden.