Tomodachi Game: Aflevering 5 recensie

Het volgende bevat spoilers voor aflevering 5 van Tomodachi Game, “Yuichi-kun, je bent behoorlijk dom, nietwaar?” Stream nu op Crunchyroll.

De vierde aflevering van Tomodachi-spel, “Echt? Dit is So Cringe”, vooral gericht op het plan van Mikasa om Sawaragi te manipuleren en te scheiden van de anderen. Hij vertelt Sawaragi dat Kokorogi haar geheim misschien met anderen heeft gedeeld om Yuichi’s aandacht te krijgen, en zo een zaadje van twijfel in Sawaragi’s geest te planten.

Vanaf dat moment wordt de relatie tussen de Sawaragi en Kokorogi aangetast omdat beide elkaar niet vertrouwen. De aflevering eindigt met iemand die op mysterieuze wijze onthult dat Shibe iemand heeft vermoord. Mikasa geeft de kijkers echter toe dat hij het niet was.

SAMENGEBONDEN: Tomodachi Game: Aflevering 4 recensie

Shibe’s protesten

Aflevering 5 begint met Shibe die Manabu informeert dat de slechte kaart die iemand schreef een leugen was. Volgens de spelregels, als iemand een leugen op een kaart schrijft, wordt hij onthuld als de schrijver van de kaart. Manabu vraagt ​​de “goden” (ook bekend als de kijkers van de spelshow in de anime) en beweert dat als ze stemmen om hem te geloven, hij dit zal laten passeren. Shibe vraagt ​​haar om hem te geloven en legt uit dat hij tot nu toe geen zwaar leven heeft gehad en dat zijn vader hem heeft geholpen met zijn problemen. Helaas voor Shibe gelooft 99% van de kijkers hem niet. Dit zorgt ervoor dat hij vijf velden beweegt, waar hij naar de eerste plaats gaat.

Mikasa is nog steeds zo achterdochtig dat hij vraagt ​​of hij Yuichi al die tijd heeft onderschat. Ondertussen verzekert Yuichi Shibe dat hij gelooft dat hij nooit iemand zal doden. Hij vertelt de groep verder dat een van hen een verrader is die probeert hun vriendschap te vernietigen. Mikasa raakt in paniek wanneer Yuichi onthult dat hij weet wie deze persoon is, maar hij realiseert zich dat Yuichi zijn vrienden dit alleen maar vertelt om ze weer bij elkaar te krijgen, en hij besluit zich geen zorgen te maken. Wanneer Shibe Yuichi vraagt ​​naar de identiteit van de verrader, vertelt Yuichi hem dat hij de groep nog niet kan vertellen. Hij stelt echter ook dat hij de tweede game weet te winnen, wat zijn vrienden, vooral Mikasa, choqueert.

Het spel

Yuichi vertelt zijn vrienden dat Bad-Mouth Sugoroku een oneerlijk spel is en legt uit waarom hij zo denkt. Hij beweert dat de eerste helft van Sugoroku voornamelijk gevuld is met negatieven om groepen te ontmoedigen om samen te gaan, terwijl de tweede helft overwegend positief is. Yuichi vertelt zijn vrienden dat het probleem met het spel is dat niemand weet wie welke geheimen heeft geschreven, dus hij stelt voor dat ze het zo maken dat iedereen weet wie wat heeft geschreven. Als gevolg hiervan legt hij uit dat iedereen (behalve Shibe omdat hij aan de top staat) zichzelf moet uitschelden en zijn eigen geheimen moet onthullen. Als een persoon ervoor kiest om Shibe kwaad te doen, zal de groep de identiteit van de verrader kennen.

Mikasa’s vermoedens

Op één na zijn ze het allemaal eens met Yuichi’s plan: Mikasa. Wanneer hij het idee afwijst, vraagt ​​Yuichi hem waarom, wat erop duidt dat hij de verrader zou kunnen zijn. Mikasa blijft onverschillig en spoort hem aan om hen te vertellen wie de verrader is. Yuichi weigert echter omdat hij niet wil dat de verrader het derde spel alleen speelt.