Tomodachi Game: Aflevering 7 recensie

Het volgende bevat spoilers voor Tomodachi Game Episode 7, “I’ll Take 20 Million Yen Worth of Your Life”, nu gestreamd op Crunchyroll.

De vorige aflevering van Tomodachi-spel liet het publiek met vragen achter, vooral in de slotscène. Voordat Yuichi alleen in game drie kan springen, zegt Mikasa tegen Manabu dat hij ook heeft gelogen, dus moet hij het spel met Yuichi voortzetten.

Hij geeft toe dat Sawaragi niet degene was waar hij al die tijd geobsedeerd door was. Het was de hele tijd Yuichi. Mikasa kust Yuichi om te “bewijzen” dat hij het meent voordat ze allebei in de volgende wedstrijd vallen. Maar sprak Mikasa de waarheid? Of had hij een reden nodig om door te gaan met het Tomodachi-spel?

SAMENGEBONDEN: Tomodachi Game: Aflevering 4 recensie

Een kijkje in Yuichi’s jeugd

De zevende aflevering begint met een scène uit Yuichi’s jeugd waarin de jonge Yuichi zich al zorgen maakt over geld. Een vrouw die in een ziekenhuisbed ligt, vertelt Yuichi dat vriendschap (vooral zijn vrienden) belangrijker is dan geld. Als antwoord vraagt ​​Yuichi haar wat ze daarmee bedoelt en noemt haar “mevrouw” in plaats van “mama”. Ze vertelt hem dat ze nu zijn moeder is, wat impliceert dat ze zijn nieuwe “moeder” kan zijn. Als de jonge Yuichi het ziekenhuis verlaat, ontmoet hij een man die hij “Sensei” noemt en die hem vraagt ​​naar het belangrijkste ter wereld. Het is duidelijk dat deze “sensei” Yuichi leidde, want het antwoord van de jongen is “geld”.

Mikasa vertelt zijn verleden

De scène wordt zwart voordat de aflevering terugkeert naar het heden, waar Yuichi wakker wordt in een donkere kamer met Mikasa. Op dat moment kondigt Manabu’s stem aan dat de twee drie dagen in deze grot moeten blijven om aan het derde spel te beginnen, waardoor de twee jonge mannen de kans krijgen om te praten. Mikasa zegt dat het allemaal terug te voeren is op de middelbare school. Op een dag vroeg hij zijn twee beste vrienden of ze geïnteresseerd waren om met hem mee te gaan op een zakelijke onderneming voordat hij uitlegde dat hij een miljoen yen had gespaard voor de start-up. Gelukkig waren zijn beste vrienden het daarmee eens. Maar zoals aan alle goede dingen kwam ook aan deze een einde. De reden? Sawaragi. Volgens Mikasa verleidde ze onbewust zijn vrienden. Mikasa’s vrienden hadden hem gevraagd of hij met Sawaragi zou uitgaan, maar hij vertelde hen dat hij te veel met haar bezig was en zelfs als hij dat niet was, was hij niet geïnteresseerd in een date met haar (en vice versa).

GERELATEERD: Tomodachi Game: Aflevering 3 Review

Het geld bleef door hen beheerd toen ze naar de middelbare school gingen. Een van Mikasa’s vrienden stelt echter voor om de drie miljoen yen te splitsen, zodat iedereen in zijn eigen bedrijf kan investeren. Wanneer het totaal 20 miljoen yen bereikt, moet de persoon die het meeste geld heeft verdiend de CEO van het bedrijf worden en het recht krijgen om Sawaragi voor te stellen. Dit voorspelde niet veel goeds voor Mikasa, die de relatie met zijn beste vrienden niet wilde verpesten. Die dag werden hij en zijn twee vrienden echter ontvoerd en meegenomen naar het Tomodachi-spel, waar hij hoorde dat een van hen 10 miljoen yen schuldig was. Mikasa verloor en won de schuld van 20 miljoen yen van zijn vrienden. Toen hij werd vrijgelaten in de echte wereld (ervan uitgaande dat hij niets over het Tomodachi-spel onthulde), confronteerde hij een van zijn (nu voormalige) beste vrienden, die hem vertelde dat hij al het geld aan Sawaragi had uitgegeven. Dit leidde tot een nieuwe haat tegen Sawaragi aan het einde van Mikasa. Hij gaf haar de schuld van het verloren geld en zijn nieuwe schulden. Ook zegt Mikasa dat hij zijn vader, die de belangrijkste persoon voor hem was, over het Tomodachi-spel heeft verteld. Helaas werd dit verboden en werd Mikasa’s vader vermoord.

Is Sawaragi de verrader?

Mikasa realiseerde zich toen dat Sawaragi in het middelpunt van alles stond, en toen hij haar begon te onderzoeken, ontving hij een bericht waarin hij dreigde te stoppen haar te onderzoeken. Dus de reden dat hij meedeed aan het Tomodachi-spel was om haar te ontmaskeren. Mikasa vertelt Yuichi dat Sawaragi een leugen had verteld en dat hij geloofde dat zij de echte verrader en een uitstekende manipulator was. Hun totale schuld is bijvoorbeeld 10,8 miljoen yen. Dit klopt echter niet, en daarom moet iemand liegen. Mikasa denkt dat deze leugenaar Sawaragi is, terwijl Yuichi niet per se iemand vertrouwt. Yuichi vraagt ​​dan aan Mikasa wat de echte reden is dat hij zich bij hem voegde in de derde game. Net als Yuichi wil Mikasa het Tomodachi-spel vernietigen om zijn onschuldige vader te wreken en hij wil dat Yuichi hem helpt. In wanhoop om hem hem te laten geloven, trekt Mikasa zijn naamplaatje af en toont Yuichi zijn schuld, waarmee hij zijn totaal verdubbelt.

het derde spel

Na 72 uur samen in de grot, worden de twee vrijgelaten in de derde game. Manabu, nu vermomd als sergeant (en zichzelf noemend) komt tussen de bomen tevoorschijn. In de derde game, “Friendly Hide-and-Seek”, moeten Mikasa en Yuichi het opnemen tegen een team van vijf spelers. Elke groep moet een onderduiker kiezen om zich in het bos te verstoppen, terwijl het overige team de zoekers is. Het team dat als eerste elkaars schuilplaats vindt, wint.

Voordat het spel begint, vraagt ​​Manabu aan Yuichi en Mikasa of ze één persoon uit een derde groep (die alleen het derde spel heeft gehaald) aan hun team willen toevoegen. Als Yuichi aan Manabu vraagt ​​of deze speler een meisje is, bevestigt de laatste, waardoor Yuichi akkoord gaat. Deze informatie kan nuttig zijn voor het duo in de volgende aflevering, vooral omdat de andere groep allemaal jongens zijn die meteen verliefd zijn wanneer ze worden geïntroduceerd. De aflevering eindigt met de spelers die het bos in sprinten.

MEER: Tomodachi Game: Aflevering 5 Review