Tomodachi Game: Aflevering 8 recensie

Het volgende bevat spoilers voor Tomodachi Game Episode 8, It’s a Game Where You Wait, and Wait, and Wait… and Keep Waiting, die nu wordt gestreamd op Crunchyroll.

De zevende aflevering van Tomodachi-spel onthulde Mikasa’s verleden en de redenen om mee te doen aan het Tomodachi-spel. Nu is hij vastbesloten om het Tomodachi-spel van binnenuit te vernietigen en vraagt ​​hij zelfs om met Yuichi samen te werken. Met slechts drie spelers (van wie er één een vreemde is) aan het begin van Game 3, hoe zal uw team het doen?

De vorige aflevering presenteerde het publiek een deel van Yuichi’s jeugd. De kijkers hebben echter nog geen concrete antwoorden gekregen over Yuichi’s verleden en zijn motief om drie mensen te vermoorden.

SAMENGEBONDEN: Tomodachi Game: Aflevering 6 recensie

De regels

Zoals Manabu eerder heeft uitgelegd, is het spelers verboden om twee dingen te doen, waaronder geweld tegen het andere team en het verplaatsen van de verstopper. Met andere woorden, het is verboden om geweld te gebruiken om de verblijfplaats van de schuilplaats aan zoekers te ontlokken. Als een onderduiker eenmaal een locatie heeft gekozen, is het hem ook verboden een andere locatie te kiezen. Als een team de regels overtreedt, verdubbelt hun schuld en verliezen ze. Dit vormt een uitdaging voor Yuichi’s team als ze op zoek gaan naar een locatie voor Mikasa, de aangewezen onderduiker.

Aan de andere kant mogen spelers contact met elkaar opnemen via mobiele telefoons. Yuichi laat zijn teamgenoten echter weten dat ze, tenzij er een noodgeval is, hoogstwaarschijnlijk niets van hem zullen horen. Ten tweede mag iedereen eten zodra het spel begint, zolang de zoekers maar bij de voedselvoorraad in het midden van het bos komen. Het derde dat de deelnemers (meer specifiek de onderduikers) mogen doen, is zich overgeven door op een knop op een granaatvormig apparaat te drukken. Tot slot hebben deelnemers het recht om van team te wisselen.

Vriendelijk verstoppertje

Terwijl Yuichi en Mikasa een schuilplaats vinden, herinnert Mikasa hem aan waar ze het eerder over hadden: Yuichi vertelde hem dat het voor haar bijna onmogelijk was om te winnen. Met een extra teamlid vraagt ​​Mikasa hem echter of ze kunnen winnen nu ze een ander teamlid hebben. Maar Yuichi betwijfelt of ze een kans zouden maken als ze “clean” moesten spelen, aangezien het andere team twee extra spelers heeft.

Desondanks vertelt Yuichi hem dat hij hoe dan ook moet volharden en doorzetten en misschien zouden ze dan een kans hebben om te winnen. Met Mikasa op een missie om het Tomodachi-spel te vernietigen en zijn vader te wreken, verzekert hij zijn vriend dat hij nooit zal opgeven, aangezien Yuichi zijn laatste hoop is om hem bij zijn doel te helpen. Voordat hij Mikasa in zijn hol achterlaat, herinnert Yuichi hem er nogmaals aan om hem te vertrouwen en te wachten. Dan komt Yuichi volgens Mikasa pas twee dagen terug.

Twee dagen later

Terwijl Mikasa dagenlang in zijn schuilplaats blijft, zegt hij dat hij niemand heeft gezien: Yuichi, zijn teamgenoot of het andere team. Mikasa verliest na verloop van tijd geleidelijk aan hoop en energie, vooral zonder een hapje eten of een druppel water in de buurt. Zoals de meeste mensen vraagt ​​hij zich even af ​​of Yuichi hem heeft verraden door van team te wisselen en hem in de grot achter te laten om te sterven. Volgens Mikasa zijn er niet veel plausibele redenen. Waarom zou iemand zo lang weg zijn? Waar zou hij heen zijn gegaan? De isolatie en het gebrek aan voedingsstoffen leiden tot paranoia en paniek in Mikasa. Hij stelt zich overdreven scenario’s voor verraad voor, waardoor hij even zou overwegen om op de knop ‘overgeven’ te drukken. Mikasa’s sterke wil zegeviert echter als zijn vertroebelde geest opklaart. Hij probeert Yuichi te bellen op zijn voorziene mobiele telefoon, maar uiteindelijk neemt zijn vriend niet op.