Tomodachi Game Episode 2 Review: Vijandige omgeving

Het niet-zo-dodelijke, niet-zo-vriendelijke spel is terug Aflevering 2 van Tomodachi-gameen geen enkele relatie is veilig. Laten we meer te weten komen over de game in deze recensie!

Overzicht van Tomodachi Game Episode 2

Tomodachi-spelof vrienden spel in het Engels, is een psychologische strategie-anime die behoort tot het death game-genre, een soort anime die verschillende personages tegen elkaar plaatst om ervoor te zorgen dat een van hen langer meegaat dan ze allemaal. Het is gebaseerd op een manga geschreven door Mikoto Yamaguchi en geïllustreerd door Yuuki Satou. Deze aflevering van de show wordt ook wel aangeduid als Vriendschappelijke wedstrijd aflevering 2.

De anime-aanpassing is ontwikkeld door Studio Okuroto Noboru, een studio met slechts twee volledige anime-aanpassingen in de catalogus, Special Training in the Secret Dungeon en seizoen 2 van How Not To Summon A Demon Lord. De show wordt geregisseerd door Hirofumi Ogura, regisseur van verschillende bekende shows zoals Black Butler en Cells At Work. Onze recensie van de vorige aflevering lees je hier!

– Friends Game Episode 2 Review bevat geen spoilers –

Tomodachi Game Episode 2 Review – Dat was moeilijk

Gesprek Tomodachi game aflevering 2

Tegen het einde van de laatste aflevering kwamen de dingen heel snel op gang en ik denk dat ik weet waarom. Je zou verwachten dat een show als deze enige tijd nodig heeft om de personages op te bouwen voordat ze allemaal in een situatie worden geplaatst zoals ze zijn, aangezien hun interpersoonlijke banden de belangrijkste factoren zullen zijn die de show zullen maken of breken. Dus haasten voelt atypisch, ook al hebben we niet genoeg tijd besteed aan het kennen van het karakter van de show. Maar daar is een simpele reden voor: de setup is niet erg goed.

Lees verder- Trapped In A Dating Sim Episode 2 Review: Een vreemde verandering van plan

Het plot valt uit elkaar met de geringste hint van nauwkeurig onderzoek. Waarom zouden de vrienden gewoon meegaan met zo’n gevaarlijk of gek idee als ze een paar minuten geleden niet eens wisten dat zoiets bestond? Waarom geloven ze zo gemakkelijk dat het spel meesters is? Waarom vinden ze het niet gepast om elkaar iets te vragen over deze verprutste situatie? Beseffen ze niet dat ze nu miljoenen schulden hebben en dat slechts één van hen er iets mee te maken had? Waarom kiezen ze ervoor om MILJOENEN schulden aan te gaan, alleen maar omdat ze vrienden zijn?

Battle tomodachi game aflevering 2

Omdat dit allemaal geen enkele zin heeft, ging de show zonder veel context rechtstreeks de game in. Dus we kennen de personages niet, maar we moeten ons zorgen maken over wat er met hen gebeurt. Dat is nog steeds geen slecht uitgangspunt, en het kan tot veel interessante dingen leiden. De games in een show als deze moeten echter aangrijpend en meeslepend genoeg zijn om mensen naar zich toe te trekken, en tot nu toe hebben we zoiets nog niet gezien. De regels van het eerste spel waren veel te vrij en eenvoudig, wat leidde tot een grillige en willekeurige oplossing aan het begin van deze aflevering. Niemand voelde zich daarna slim, vooral als je bedenkt hoe ze in deze situatie zijn beland.

Lees verder- Spy x Family Episode 1 Review: Een mooie moorddadige familie.

De tweede aflevering was meer van hetzelfde, en de game in deze werd gewoon een beetje gek. Alle 5 onze personages zijn betrokken bij een liefdespentagram, waarbij onze hoofdpersoon duidelijk centraal staat. De manier waarop de show wantrouwen zaait tussen de vermeende vrienden en de dynamiek verandert met elke game, is echter een leuke gimmick voor de show. In die zin helpt het feit dat we niet veel over de personages weten de serie, omdat we niet al te veel over hun persoonlijkheden hoeven na te denken om hun keuzes te overdenken.

Aflevering 2 van Tomodachi-game was een vreemde. Het was niet slecht en had ongetwijfeld enige amusementswaarde. Sommige karakterinteracties en dynamiek waren intrigerend, maar de show slaagt er niet in een omgeving te creëren die bevorderlijk is voor psychologisch drama en situaties die interessant zouden zijn voor iedereen die niet geïnteresseerd is in een idiote plot. Dingen moeten ophouden zo kinderachtig te zijn en snel in orde komen, want zelfs als spelers het nog niet beseffen, gokken ze voor miljoenen yen. Hoe kun je zo onwetend zijn over je eigen weddenschappen?

Aflevering 2 van Tomodachi-game breidde het verhaal van de show uit zonder veel te doen om het te verbeteren. De plot voelt steeds meer los van de personages terwijl ze kibbelen over triviale dingen die niet het spel zijn waarin ze zich bevinden.