Tomodachi Game Episode 4 Review: serieus? Dit is Super Cringe!

Tenji, hoe kon je? Aflevering 4 van Tomodachi-game duikt in de nasleep van de grootste onthulling van de show tot nu toe, die het concept van de show tot in de kern dreigt te schudden. Laten we eens kijken hoe de show het heeft gedaan in deze recensie!

Tomodachi Game Aflevering 4 Overzicht

Tomodachi-spelof vrienden spel in het Engels, is een psychologische strategie-anime die behoort tot het death game-genre, een soort anime waarin verschillende personages tegen elkaar worden geplaatst om ervoor te zorgen dat een van hen langer meegaat dan ze allemaal. Het is gebaseerd op een manga geschreven door Mikoto Yamaguchi en geïllustreerd door Yuuki Satou. Deze aflevering van de show wordt ook wel aangeduid als Vriendschappelijke wedstrijd aflevering 4.

De anime-aanpassing is ontwikkeld door Studio Okuroto Noboru, een studio met slechts twee volledige anime-aanpassingen in de catalogus, Special Training in the Secret Dungeon en seizoen 2 van How Not To Summon A Demon Lord. De show wordt geregisseerd door Hirofumi Ogura, regisseur van verschillende bekende shows zoals Black Butler en Cells At Work. Onze recensie van de vorige aflevering lees je hier!

– Friends Game Episode 4 Review bevat geen spoilers –

Tomodachi Game Episode 4 Review – Veel veranderingen

Geruchten Tomodachi game aflevering 4

De meeste mensen verwachtten waarschijnlijk dat de show de identiteit van de slechte vriend in de laatste paar afleveringen zou brengen en er meer op zou voortbouwen naarmate de afleveringen vorderden. Dus de onthulling dat Kenji degene was die het zaad van vijandigheid onder de vijf ‘vrienden’ zaaide, kwam als een behoorlijke verrassing. Als je de ‘minst verdachte’ theorie van mysterieshows gelooft, die stelt dat de meest waarschijnlijke schurk-kandidaat bijna altijd degene is die de rol het minst lijkt te spelen, zou je geraden hebben dat er iets mis was Tenji op het moment dat deze show begon.

Lees verder- Summer Time Render Episode 2 Review: The Groundhog-Style Murder Mystery

De laatste aflevering concentreerde zich vooral op Tenji’s standpunt, maar niet zijn achtergrondverhaal of iets dat zijn positie als relatievernietiger en uitzonderlijke stalker verklaart. In plaats daarvan waren we in zijn gedachten toen hij van plan was meer vrienden van elkaar te isoleren en ons liet zien hoe hij hetzelfde had kunnen doen in de eerste game. Het was een fascinerend perspectief toen we naar deze game keken door de ogen van iemand die niet speelde om te winnen. In plaats daarvan speelde hij om de andere personages te laten verliezen. Dat is echter waar de complimenten voor deze aflevering eindigen.

Shibe Tomodachi Game Aflevering 4

Het was om meer dan één reden een onhandig horloge. De aflevering en Kenji’s personage leunden te veel op het monologiserende cliché van de gekke schurk, en daar was hij niet eens een goed voorbeeld van. Hij bleef maar praten over de meest triviale dingen die je je maar kunt voorstellen, aangezien we hem zouden moeten zien als een crimineel meesterbrein. Nu we weten dat hij ze allemaal tegen elkaar heeft opgezet, lijken zijn pogingen om een ​​wig te drijven in de groep zielig voor de hand liggend, en echt zielig. Hoe kan iedereen dat missen? Als dat hem er slim uit zou laten zien, deed het de anderen er alleen maar dommer uitzien door associatie.

Lees verder- Gevangen in een datingsim Aflevering 4 Review: belachelijk geweldig of verbluffend belachelijk?

Wat is dit in godsnaam voor een spel dat ze spelen? Dit is nu de derde aflevering van gewoon onzin over elkaar praten in volledige anonimiteit en twijfels over wie wat zei. Dit is geenszins een praktisch spel, maar daar gaat het nooit om. Waarom hebben de vier onschuldige mensen zich niet gerealiseerd wat er gebeurt, ook al lijkt het moeilijk om te zien wie het doet? Misschien kijken naar de man wiens enige slechte eigenschap was dat hij een jaar ouder is dan de rest van jullie en actief vijandig staat tegenover iedereen?

Aflevering 4 van Tomodachi-game heeft ook een ander vervelend ding over deze hele ervaring gecementeerd. De show moet het absolute minimum aan animatiebudget en moeite hebben gekost. Er zijn een heleboel witte achtergronden, statische opnamen en slepende frames die moeilijk te verbergen zijn, zelfs als je er duizend kleurenfilters overheen legt, zoals de show heel vaak lijkt te doen. Dit is misschien gewoon een beperking van het verhaal, want er valt toch niets te animeren in deze show. Het zou echter leuk zijn als de show zijn eenvoudige frames gedetailleerder zou maken in plaats van te rommelen met Snapchat-filters.

Aflevering 4 van Tomodachi-game was een vreemd en onaangenaam uitje dat de schokwaarde van het vorige uitje niet waarmaakte. Laten we hopen dat het volgende deel wat dat betreft beter is.

Klik hier om de recensie van de volgende aflevering te lezen!