Tomodachi Game Episodes 1 & 2 Review

Het volgende bevat spoilers voor aflevering 1 en 2 van Tomodachi Game, “Huh? Yuichi-kun verdenkt zijn vrienden?” en “Je hebt me veel te vertellen, nietwaar?”, die nu op Crunchyroll te zien zijn.

Tomodachi-spel is een nieuw verwachte anime-aanpassing van de originele manga door Mikoto Yamaguchi en Yuuki Satou. uitgebracht 2013 Tomodachi-spel is een psychologische thriller vergelijkbaar met Yamaguchi’s manga, dode buisdie een jaar na de manga Tomodachi Game werd uitgebracht.

Tomodachi-spelDe bewerking van ging in première op 6 april 2022 en heeft tot nu toe de eerste twee spannende afleveringen uitgebracht. De serie is relatief snel en gooit kijkers meteen in een stortvloed aan denkspelletjes. Tomodachi-spel begint met een inleiding tot de hoofdpersoon.

GERELATEERD: Spy X Family Episode 1 Review

Aflevering 1: “Huh? Yuichi-kun verdenkt zijn vrienden?”

Tomodachi-spel volgt het verhaal van Katagiri Yuichi, een tweedejaarsstudent op de middelbare school wiens familie duidelijk als financieel onstabiel wordt beschouwd. Desondanks wordt hij afgeschilderd als een relatief slimme en gemakkelijke jonge man die bijzonder loyaal is aan zijn kleine groep vrienden. Daarom neemt Yuichi een bezorgopdracht aan om tot 70.000 yen te sparen voor het schoolreisje van volgende maand. De serie introduceert al vroeg Yuichi’s vriendengroep: Makoto Shibe, de klassenpresident wiens familie behoorlijk rijk is; Shiho Sawaragi, de plaatsvervangend klassenpresident, bekend om zijn betrouwbaarheid en nauwgezetheid; Tenji Mikasa, die buitengewoon intelligent is; en Yutori Kokorogi, een schattig meisje dat in het verleden het slachtoffer is geworden van pesterijen.

Na deze introductie kondigen Sawaragi en Shibe aan de klas aan dat het geld (een bedrag van 2 miljoen yen) verdwenen is en verontschuldigen zich onmiddellijk, aangezien zij degenen zijn die verantwoordelijk zijn voor het inzamelen van het geld voor het schoolreisje. Beide vrienden beweren dat ze niet weten hoe het is verdwenen of wie het heeft gestolen, maar ze nemen nog steeds de schuld op zich omdat het hun verantwoordelijkheid was om het veilig te houden. Ze smeken de klas om de dief naar voren te komen, maar niemand doet dat ooit. Een paar dagen gaan voorbij voordat Yuichi blijkbaar een brief van Sawaragi ontvangt waarin hij hem opdraagt ​​haar die avond om 23.00 uur bij de schoolpoort te ontmoeten. Bezorgd haast Yuichi zich om haar te ontmoeten, maar in plaats van haar alleen te vinden, ziet hij zijn hele groep vrienden op het ontmoetingspunt nadat ze ook een brief hebben ontvangen. Nadat blijkt dat ze hem de brief niet heeft gestuurd, wordt de groep verbaal mishandeld en ontvoerd. Als ze wakker worden, bevinden ze zich in een witte kamer.

GERELATEERD: Shikimori is niet alleen een schatje – eerste indrukken

Plots verschijnt een personage geïntroduceerd in de serie als Manabu-kun, een personage uit een duistere anime waar het zijn taak is om kinderen te stelen. Manabu legt Yuichi en zijn vrienden uit dat iemand in de groep 20 miljoen yen aan schulden heeft opgebouwd en dat de enige manier om met deze schuld om te gaan is om samen een reeks spelletjes te spelen. De groep aarzelt totdat Manabu hen informeert dat als ze niet deelnemen aan dit spel, elk groepslid een schuld van 20 miljoen yen moet terugbetalen. Op dit punt wordt aan de groep onthuld dat een van hun vrienden hen heeft bedrogen door de 2 miljoen yen van het schoolreisfonds te stelen voor het inschrijfgeld voor het spel en ook deze schuld op te bouwen. De dader blijft echter een mysterie en het is aan Yuichi om erachter te komen wie van zijn vrienden de verrader is.

Het eerste spel heet Kokkuri-san. Deelnemers moeten een vinger op de grote munt in het midden van het “bord” plaatsen en de munt in de richting schuiven van wat volgens hen het juiste antwoord is. Als iedereen het goede antwoord heeft, gaat het spel verder. Als echter slechts één persoon bezwaar maakt, beslist het bestuur over de minderheid. Wie het spel met succes voltooit, wist zijn schulden. De eerste drie deelnemers spelen hun beurt. Hoewel ze bijzonder gemakkelijke vragen stellen, lijkt iemand de rest te saboteren door het minderheidsantwoord te kiezen, omdat het uiteindelijk verkeerd uitpakt.

Wanneer het echter de beurt is aan Yuichi, doet hij een aantal schokkende ontdekkingen. Ten eerste bestaan ​​de vragen op de kaarten niet. In plaats daarvan moeten de deelnemers hun eigen vragen bedenken om aan de andere deelnemers te stellen. Ten tweede, wanneer de munt naar “Ja” gaat, informeert een briefje onderaan de kaart de deelnemer dat het spel voorbij is. Maar als het “nee” wordt, wordt de schuld van de deelnemer (in dit geval Yuichi) gehalveerd. Dit houdt in dat Yuichi’s vrienden allemaal logen voor hun eigen egoïstische gewin, tot ongenoegen van Yuichi. Zijn ultieme besef is dat zijn vrienden van plan waren hun schulden af ​​te schuiven op Kokorogi, die als laatste in de rij staat. In een poging haar te helpen, overtreedt Yuichi een regel door voor zijn beurt te schreeuwen, waardoor kijkers aan het einde van de eerste aflevering in spanning blijven.

Aflevering 2: “Je hebt me veel te vertellen, nietwaar?”

De tweede aflevering gaat verder waar de eerste was geëindigd. Na de gebeurtenissen van de vorige aflevering, stapelt Yuichi’s gedrag zijn dubbele schuld op, maar hij accepteert dit voor zijn vriend.

Het volgende spel heet Bad-Mouth Sugoroku en is gericht op het neerhalen van elkaar. Deelnemers moeten iemand op een kaart kwaadspreken (of leeg laten) en deze privé indienen. De groep stemt er in eerste instantie mee in om de kaarten blanco te laten om hun loyaliteit aan elkaar te behouden, en het is kortstondig succesvol. Dit wordt echter buiten beschouwing gelaten wanneer mensen geschreven kaarten beginnen in te leveren en geheimen aan de groep onthullen. Deze onthullingen veroorzaken conflicten tussen de vrienden terwijl hun loyaliteit verder in twijfel wordt getrokken. Aflevering 2 eindigt met een cliffhanger.

De anime richt zich voornamelijk op het uitdagen van de loyaliteit van een hechte groep vrienden en het boeien van het publiek door middel van leugens en geheimen. Naarmate de show vordert, onthult ze de geheimen en geschiedenis van de vriendengroep om ze tegen elkaar op te zetten. Yuichi maakt duidelijk dat hij alles zou doen voor zijn vrienden. Als er echter één ding moet worden weggenomen uit de eerste twee afleveringen van deze anime, dan is het dat iedereen een verdachte is.

Tomodachi-spel Afleveringen 1 en 2 zijn beschikbaar om te streamen op Crunchyroll.

MEER: Waarom de rol van Winry Rockbell cruciaal is voor de serie