Tomodachi Game Review: Agressief middelmatig

De niet-echt-een-game-of-death-maar-eigenlijk-een-game-of-death anime is tot een einde gekomen Tomodachi-spel eindigde met een cliffhanger. Laten we terugkijken op de show en zien wat er goed en fout ging in deze recensie!

Overzicht van het Tomodachi-spel

Tomodachi-spelof vrienden spel in het Engels, is een psychologische strategie-anime die behoort tot het death game-genre, een soort anime waarin verschillende personages tegen elkaar worden geplaatst om ervoor te zorgen dat een van hen langer meegaat dan ze allemaal. Het is gebaseerd op een manga geschreven door Mikoto Yamaguchi en geïllustreerd door Yuuki Satou. We hebben deze serie af en toe besproken, en als je terug wilt gaan en die recensies wilt lezen, kun je dat doen door hier te klikken. Ze zijn geweldig voor herhaling!

De anime-aanpassing is ontwikkeld door Studio Okuroto Noboru, een studio met slechts twee volledige anime-aanpassingen in de catalogus, Special Training in the Secret Dungeon en seizoen 2 van How Not To Summon A Demon Lord. De show werd geregisseerd door Hirofumi Ogura, regisseur van verschillende bekende shows zoals Black Butler en Cells At Work. Onze recensie van de laatste aflevering lees je hier!

– Friends Game Review bevat geen spoilers –

Tomodachi Game Review – De verhaallijn

Tomodachi-spel is een anime die niet veel uitdrukkingen opriep. Het was niet goed genoeg om continue en eindeloze lof te rechtvaardigen zoals sommige andere anime dit seizoen. Het was ook niet erg genoeg om elk aspect actief te bekritiseren. Het is ergens in het midden van de weg hoe goed het was om sommige dingen goed te doen en sommige dingen heel erg fout. Je zou kunnen zeggen dat dit de teleurstelling des te groter maakt, maar ik hoop dat we aan het einde van deze review enkele conclusies kunnen trekken.

Lees verder- Shikimori is niet alleen een schatje Aflevering 10 Samenvatting: overwinning niet gegarandeerd

De show is een verhaal van twee helften, waarbij de tweede helft aantoonbaar superieur is aan de eerste. De start was zo ongunstig als het maar kan als het begin van de games en de eerste game zelf was niet erg goed. Het voelde als een dozijn andere shows van deze aard die we eerder hadden gezien en die niet genoeg deden om het op te laten vallen. Het kernconcept van de show, de Tomodachi-spel zelf, voelde me volkomen irrelevant en niet interessant genoeg om een ​​hele show op te bouwen. Wie wil kleine ruzies en zeurderige tieners zien klagen voor 12 afleveringen?

Verrader Tomodachi game aflevering 2

Toen, net voor de rust, deed de show iets interessants en onthulde de identiteit van de zogenaamde ‘slechterik’ van de show. De serie werd een kat-en-muisspel tussen hen en iemand anders die een geweldige onthulling over hen had – onze hoofdrolspeler Yuichi. Alleen al met deze toevoeging zouden de games enorm verbeterd zijn, maar daar stopte de serie niet. Het verhoogde de inzet die de vrienden speelden, de spellen werden beter en een interne samenzwering die de dood van verschillende mensen veroorzaakte, stak de kop op. Wie zei dat dit niet echt een Death Game is?

Lees verder- Spy x Family Aflevering 12 Review: Mijn vader is een held

Tomodachi-spel werd echt een must-watch op tv in de laatste etappe. Elke aflevering was beter dan de vorige omdat we de show op een zeer hoog niveau afsloten. Dat het goed gaat, is echter geen excuus voor hoe slecht de start was. Niemand zou het je kwalijk nemen dat je het na aflevering drie laat vallen, maar je zou worden beloond als je eraan vasthoudt. Zoals we hebben besproken, is de show in bijna elk aspect gemengd, inclusief de plot. De samenzweringen en onzekerheid die zijn ontstaan ​​door het verhogen van de kwaliteit van games, dragen aanzienlijk bij aan de kwaliteit van dit seizoen.

Tomodachi Game Review – De personages

Tomodachi Tomodachi spel aflevering 4

De hoofdpersonen van deze show zijn de vijf vrienden die het spel alleen spelen. Ze hebben allemaal hun redenen om de schurk van de show te zijn, waardoor het een stuk minder voorspelbaar is dan het anders zou zijn geweest. Eén probleem dreigt echter het hele concept waarop de show was gebaseerd te vernietigen. De show werkt alleen als de personages die het in het spel brengt echt vrienden zijn en elkaar leuk vinden. Ze mogen elkaar niet en men zou kunnen aannemen dat ze elkaar haten.

Lees verder- Summer Time Render Episode 11 Review: Een verdachte bedrieger onder ons

De games die erop vertrouwen dat deze mensen vrienden zijn en hun vriendschap op de proef stellen door een reeks rigoureuze onderzoeken, kunnen niet goed werken als de show niet iedereen kan overtuigen van hun vriendschap. We kunnen niet genoeg tijd met de groep doorbrengen als ze elkaar leuk vinden, wat leidt tot onverschilligheid als er twijfel wordt geuit. We konden de momenten waarop ze plezier hadden of hun intieme details onthulden niet zien (behalve in één opmerkelijk geval). Dus de verbinding tussen hen en het publiek kwam nooit echt van de grond.

Aflevering 12 van het Tomodachi-spel

De hoofdpersoon, Yuichi, is uniek omdat ze bedrieglijk gevaarlijk en hoogst mysterieus is. Hij wordt voorgesteld als iemand die veel om geld en zijn vrienden geeft, wat niet veel was. Naarmate de serie vorderde, werd hij echter verder uitgewerkt en kreeg hij veel meer vaardigheden en nuances die hem buitengewoon interessant maakten om naar te kijken. De andere vrienden waren niet erg consistent in de manier waarop ze waren geschreven. Kokorogi was erg in tranen en vervelend, en Shibe speelde geen rol tot de laatste aflevering.

Lees verder- Gevangen in een Dating Sim Review: gebrekkig maar enorm plezierig

Shiho en Tenji waren het duo waar het grootste deel van dit seizoen om draaide, omdat meerdere onthullingen over beide de show overeind hielden tijdens de pijnlijk langzame middelste afleveringen. Tenji is geschreven als een tegenstrijdig personage dat naar eigen goeddunken opereert Tomodachi-spel gooide verschillende verkeerde aanwijzingen over zijn personages, waarvan er maar een paar bleven hangen. Aan de andere kant was Shiho van begin tot eind een absoluut mysterie, en ik weet nog niet zeker wat ik van haar karakter moet denken. Als er een is… Tomodachi spel seizoen 2Wees niet verbaasd als het meer wordt onderzocht. Over het algemeen behoorlijk gemengd hier.

Tomodachi Game Review – Kunst en muziek

Zoals al het andere aan deze show, waren de animatie en muziek onschadelijk maar tegelijkertijd bescheiden. Het zag eruit als elke andere anime die de afgelopen 10 jaar is uitgebracht. Het vertrouwde tijdens zijn run op veel close-ups en reactiebeelden, waardoor het er redelijk moeiteloos uitzag. De beweging was ok, maar er was niet veel te doen hier omdat de show zo psychologisch van aard was. De paar keer dat er actie was in de show, zag het er grappig uit hoe traag en onnatuurlijk het was. Voeg dat toe aan de overvloed aan statische achtergronden en de animatie wordt uiteindelijk enorm ongeïnspireerd.

De muziek was iets beter, maar niet veel. Het openingsthema was niets bijzonders en zette de toon van de show niet erg goed. Het eindthema was echter geweldig, en de paar keer dat het aan het einde van de aflevering speelde, maakte het de momenten veel moeilijker. De OST was behoorlijk gedenkwaardig, net als de voice-acting. Vooral Manabu kon erg vervelend zijn, maar zijn geval was anders omdat hij waarschijnlijk zo vervelend mogelijk was geschreven.

Tomodachi-spel was een serie die een stuk beter had kunnen zijn dan het zou zijn geweest als er meer moeite was gestoken in de karakterontwikkeling en productieafdelingen. Zoals de zaken er nu voorstaan, is het perfect om te zien, maar niet veel meer.