Weird West recensie

Wanneer Vreemd Westen Ontwikkelaars Julien Roby en Raphael Colantonio verlieten Arkane Studios en lieten een erfenis achter van games die het meeslepende sims-genre definieerden. Beide onteerd en prooi behoren tot de koningen van het moderne meeslepende sim-genre. Introductie van Roby en Colantonio’s nieuwe studio, Wolfeye Vreemd Westeneen isometrische actie-RPG die het meeslepende sim-genre neemt en op bewonderenswaardige wijze veel van de beste kwaliteiten van het genre vertaalt in een top-down formaat met een fantasierijke en gestileerde kijk op het Wilde Westen.

Vreemd Westen Houding gaat helemaal over het surrealistische en bovennatuurlijke, een donkere fantasiedraai op de verhalen van cowboys en bandieten. De wereld die WolfEye heeft gecreëerd, is een van de meest complete occulte fantasy-westgames waar een fan op kan hopen – een videogametour langs alles wat ‘s nachts hobbelig is, om zo te zeggen. Heksen en klopgeesten zwerven over de wereld, net als bandieten en scherpschutters, en af ​​en toe werken deze facties samen. Brengen Vreemd Westen‘s occulte flair en pulpverhaal samen is een cel-shaded kunststijl die het spel met zichzelf verbindt Jonah Hex en wanhopig komische invloeden. De game is een genot vanuit artistiek en settingperspectief, ook al voelt het beperkt door het gebrek aan voice-over en eenvoudige tussenfilmpjes.

GERELATEERD: Weird West biedt meer dan 40 minuten aan gameplay

Vreemd Westen vertelt het verhaal van 5 verschillende personages, van een gepensioneerde premiejager die op zoek is naar haar man tot een weerwolf die worstelt met de verantwoordelijkheid voor zijn roedel. Deze vijf verhalen zijn nauw met elkaar verbonden en goed gefocuste verhalen met een uitstekende focus op de personages. Deze personages zijn echter ook gebonden door een mysterieus merk om hun nek dat ze samen weeft tot een overkoepelend verhaal waarin het lot van het Westen in evenwicht is. Vreemd Westen‘s verhaal voelt vaak aan als een videogame-aanpassing van papperige westerse horrorstrips, wat het een speciale charme geeft aan zijn verhalen.

Vreemd WestenHet verhaal van blinkt uit in het creëren van boeiende scenario’s dankzij goed geschreven personages en een dynamische, evoluerende wereld. door Vreemd Westen, heeft elk personage waarmee de speler interactie heeft zijn eigen motieven die kunnen botsen met de motieven van de speler of andere NPC’s die cruciaal zijn voor het verhaal. Soms kan aardig zijn voor een bandiet-NPC hem tot een vriend voor het leven maken, klaar om een ​​speler te hulp te komen wanneer die het meest nodig heeft. Vreemd Westen geeft spelers een groot gevoel van keuzevrijheid in de wereld met keuzes die voor hen belangrijk zijn.

Afhankelijk van hun keuze kunnen spelers een held of een schurk van het Westen zijn. Het is mogelijk om op te duiken in een stad die verbonden is met bendes, een vuurgevecht te starten en de bevolking van hun afpersers te bevrijden. De gevolgen hiervan kunnen een vendetta zijn tegen deze specifieke bende, die nu spelers zal stoppen terwijl ze de wereldkaart doorkruisen op zoek naar wraak. Naarmate spelers met de wereld omgaan, verdienen ze geleidelijk een plaats in het reputatiesysteem van de game. Steden, facties en spelersreputatie kunnen tijdens meerdere playthroughs veranderen.

Hoe spelers willen communiceren met NPC’s en de wereld is geheel aan hen en Vreemd Westen ondersteunt beslissingen van spelers en de daaruit voortvloeiende gevolgen. Alles rondom karakter en wereldinteracties culmineert erin Vreemd Westen een aanhoudende, levende wereld hebben die de speler vakkundig het gevoel geeft dat hij deel uitmaakt van alles en niet het middelpunt.

De spelontwerpfilosofie Say Yes to the Player is altijd een onderdeel geweest van meeslepende Sims, die traditioneel first-person-games waren. Wolfeye ondersteunt deze filosofie en implementeert deze consequent Vreemd WestenDe gameplay-loop van . Het top-down perspectief zorgt voor een nieuwe laag verteerbaar tactisch denken in zijn dynamische sandbox-omgevingen. Gamers die zich altijd overweldigd hebben gevoeld door de grote selectie die games leuk vinden onteerd kan zich meer op zijn gemak voelen voor de speler die niet zeker weet wat de beste aanvalsbaan is Vreemd Westen.

Wereldinteractiviteit speelt een cruciale rol in de manier waarop spelers de verschillende gevechtsscenario’s tijdens het spel benaderen. Er is geen gebrek aan opties om een ​​missie te voltooien, en volledig stealth, niet-dodelijke playthrough is heel goed mogelijk. Er zijn echter ook tal van gameplay-opties voor de schietende en plunderende grenswachters.

Spelers die daarmee bekend zijn Goddelijkheid: erfzonde Een reeks games zorgt ervoor dat je je thuis voelt Vreemd Westen zorgt voor interactie met de omgeving. Behalve in Vreemd Westende actie vindt plaats in een dynamische real-time omgeving in een turn-based systeem zoals godheid. als Goddelijkheid: erfzonde stelt een speler in staat een gifvat tot ontploffing te brengen en vervolgens de giftige dampen te ontsteken met een vuurspreuk, waarbij hun vijanden in vier beurten worden verbrand. Vreemd Westen laat de speler een gifvat in een TNT-vat schieten, beide schieten en een reeks explosies zien die een roedel zombies binnen 5 seconden vernietigt. Vreemd WestenDe gevechtslus van is belachelijk bevredigend als een plan werkt zoals de speler het zich had voorgesteld.

Alle soorten revolvers, schietgeweren, jachtgeweren en dynamiet zijn beschikbaar voor de speler met een upgradesysteem dat spelers beloont die bereid zijn om een ​​tijdje op dieren te jagen en ertsaders te delven. Vaardigheden en voordelen worden ontgrendeld door nimf-relikwieën en gouden schoppenaas-kaarten die over de hele wereld worden gevonden, of door verschillende zijmissies te voltooien. Het op buit georiënteerde voortgangssysteem geeft spelers een geweldige stimulans om deel te nemen aan veel van de nevenmissies van het spel of om de tijd te nemen om de rozen te ruiken.

Vreemd WestenDe valkuilen van leugen in zijn vechtsysteem. Conversie van immersieve sim-elementen werkt goed met isometrische structuur; De twin-stick shooter-stijl van gameplay is echter vaak minder intuïtief en onhandiger dan het had moeten zijn in het top-down-formaat. Target-turrets zijn afhankelijk van een op afstand gebaseerd, radiaal systeem dat niet altijd exact overeenkomt met waar de speler op wil richten, en in combinatie met de vaak chaotische gevechtsscenario’s van het spel, maakt het gevecht rommeliger dan het zou moeten zijn. Verwacht regelmatig per ongeluk metgezellen neer te schieten.

Die problemen worden nog verergerd door een camera die nooit helemaal goed aanvoelt. Wanneer je de camera wegtrekt, wordt het situationeel bewustzijn in gevechten veel beter, maar spelers hebben vaak de neiging om over verschillende obstakels te struikelen Vreemd Westenzandbakken of verliezen hun karakter wanneer ze tegen een muur aanlopen. Daarentegen geeft een kleine camerahoek meer details aan de wereld, maar verduistert het zicht in gevechtsscenario’s, vermindert het situationeel bewustzijn en maakt langeafstandsgevechten behoorlijk moeilijk. Aanvullend, Vreemd WestenHet item-acquisitiesysteem is vaak frustrerend omdat het spel worstelt om te ontcijferen wat de speler wil ophalen in kamers met veel items. In een spel waarin de speler alles kan oppakken dat niet is vastgespijkerd, wordt plunderen vervelend omdat spelers zichzelf moeten blijven heroriënteren om de beoogde items op te pakken.

Hoewel het een meer gecondenseerde ervaring is van ongeveer 20 uur dan de meeste andere RPG’s in zijn soort, Vreemd Westen Het vermogen om zoveel te bereiken binnen zijn beperkingen is waar het echt uitblinkt. Het heeft niet het budget van godheid of woestenijmaar het steekt ver boven zijn gewichtsklasse uit dankzij een aantal uitstekende werelden, slim schrijven en personagescenario’s die de speler steeds nieuwe ideeën presenteren.

Wolfeye’s poging om het meeslepende sim-genre in een isometrische game te brengen, werkt over het algemeen goed, zij het met een paar minpuntjes bij het omgaan met gevechten en plunderingen. Fans die verlangen naar een game die bij elke beurt vrije keuze biedt in zowel verhaal als gameplay, hoeven niet verder te zoeken Vreemd Westen.

Vreemd Westen is nu beschikbaar voor pc, PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X|S. Voor deze beoordeling is een pc-code aan Game Rant verstrekt.

MEER: Weird West kan de jeuk krabben van Fallout 1/Fallout 2