Westworld: Seizoen 4 Aflevering 4 Review – “Generation Loss”

Waarschuwing: bevat het volgende: volledige spoilers voor de Westworld Seizoen 4 aflevering “Generation Loss”, die op 17 juli op HBO werd uitgezonden.

Om onze recensie te lezen Klik hier om de laatste Westworld aflevering “Annees Folles” te bekijken.

Westworld heeft ons vooraan in een gruwelijke toekomst geslingerd in Generation Loss, een waanzinnig spannend hoofdstuk vol met antwoorden op de duivelse machinaties van seizoen 4 dat fungeert als een tableau dat een echt grimmig beeld van de mensheid schetst, terwijl de louche overblijfselen van onze soort vechten voor het wereldwijde einde van slavernij door de wrede handen van AI-overheerser Charlotte “Dolores” Hale.

Zo veel. Gebeurd.

We kregen antwoorden over het verleden van Caleb en Maeve (deze flashback van de première mocht vollediger spelen), kwamen erachter dat Maeve van Caleb hield en onderduiken om hem een ​​leven te redden/te geven, zagen gastheer William eindelijk naar de Terminator gaan werd – stijl stalker-bot die Yul Brynner’s Man in Black was in de originele Westworld-film, en zich vervolgens overgaf aan een mooie lichte twist van twee afleveringen waarin Caleb’s dochter Frankie eigenlijk de rebel was die Bernard en Stubbs vorige week oppikten – toen, ja, het verhaal is plaatsvinden 23 jaar later het Caleb/Maeve Gouden Eeuw-avontuur (nadat onze twee helden het verpesten). opluchting! Er was hier veel aan de hand, maar het kwam nooit tot iets overdreven ingewikkelds.

De beste sciencefictionfilms op Netflix

En waarom lijkt de nieuwe teddybeer van James Marsden waar Christina een heel schattige date mee had op hem? doet Weet jij wat er achter de sluier gebeurt? Hij beweert een “premiejager met een hart van goud” te zijn geweest en zegt het op een wetende manier, alsof hij half verwachtte dat Christina zou weten waar hij het over had. Toch hebben we deze week zoveel reacties gekregen dat het een tijdje heeft geduurd voordat er grote onthullingen over dit verhaal waren. Vooral omdat “Teddy” en Christina’s ontluikende liefdesaffaire, ondanks de snode keerzijde, een zoetheid heeft die de griezeligheid van de andere kant van het seizoen compenseert.